arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

تشکیل اولین واحد ضد تروریستی ژاپن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت ژاپن امروز - شنبه - اعلام کرد که اولین واحد ضد تروریستی این کشور به طور رسمی از هفته جاری فعالیت خود را که بخش مهمی از کار آن به جمع آوری اطلاعات مربوط به گروههای تروریستی اختصاص دارد، آغاز می کند.
 
«یوشیهیدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن بار دیگر تاکید کرد که وضعیت امنیتی در کل جهان حساس است و باید در بسیاری از مناطق اطلاعات لازم را در خصوص اقدامات آتی تروریست ها بدست آورد.
یکی از اصلی ترین علت های فعال شدن ژاپن در این زمینه پس از حملات تروریستی در لبنان و پاریس، تضمین برگزاری امن بازی های المپیک 2020 توکیو است.
 
سخنگوی دولت توکیو افزود، این واحد که تشکیلات ضد تروریستی ژاپن خوانده می شود، تحت نظارت وزارت امور خارجه این کشور تشکیل می شود.
 
ژاپن درصدد است با ایجاد واحدهای اطلاعات و امنیت، فعالیت های تروریستی را در آسیا و چند منطقه دیگر زیر نظر بگیرد.
 
به گزارش وزارت امور خارجه ژاپن، دولت چهار گروه تشکیل می دهد که مسئولیت آنها نظارت بر فعالیت های تروریستی در آسیا، آفریقا و خاورمیانه است.
 
پیش بینی می شود که اصلی ترین ماموریت این واحدها، نظارت بر اقدامات و فعالیت های تروریستی در مناطق مختلف دنیا باشد که از ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) سال آینده رسما آغاز شود.
 
وزارت امور خارجه ژاپن خاطرنشان کرده است که اطلاعات ذیربط پس از جمع آوری در اختیار سفارتخانه های ژاپن در کشورهای آسیا، آفریقا و خاورمیانه قرار می گیرد و متعاقب آن اطلاعات مذکور با نظارت مسئولان ژاپنی به شماری از کارشناسان منطقه ای داده می شود تا آنان نیز اقدام به تجزیه و تحلیل دقیق داده ها بپردازند.
 
گفته می شود، بیشترین حجم اطلاعات به اقدامات تروریستی مربوط می شود که برای خاورمیانه، آفریقا، آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی در نظر گرفته شده است.
 
ظاهرا بعد از حملات پاریس و پس از آنکه گروه داعش یک تبعه ژاپنی گروگان گرفته شده را کشت، توکیو تصمیم به ایجاد چند واحد اطلاعاتی و امنیتی گرفته است.
 
روزنامه «ژاپن تودی» در گزارشی آورده است: توکیو میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 میلادی است و برای این منظور این بازیها و کل کشور باید از امنیت کامل برخوردار باشند.
 
افزون بر این دولت اعلام کرده است که ایجاد گروه های نظارت بر فعالیت های تروریستی ستون تدابیر مقابله جویانه و مبارزه با تروریسم در ژاپن به حساب می آید.
 
ریاست واحدهای جدید بر عهده «هیرواکی تاکیزاوا» رئیس اداره امور خارجی آژانس پلیس ملی ژاپن گذاشته شده است.
 
برای تبادل اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده، شورای امنیت ملی و وزارت دفاع ژاپن هم کارشناسانی را در این گروه ها خواهند داشت.
 
قرار است این واحدها فعالیت های گروه تکفیری تروریستی داعش در خاورمیانه ، جماعت اسلامیه در آسیای جنوب شرقی و طالبان در آسیای جنوبی را زیر نظر داشته باشند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان