arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

پیگیری علت مرگ خانم دندانپزشک در آتش‌سوزی ایذه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حادثه آتش‌سوزی که دوشنبه هفته گذشته در یکی از واحدهای طبقه پنجم یک ساختمان در ایذه رخ داد، یک خانم دندان‌پزشک در آتش گرفتار شد و جان باخت. شاهدان ماجرا می‌گویند خانم دکتر تا آخرین لحظه تقاضای کمک می‌کرده ولی کمبود امکانات ایمنی و آتش‌نشانی موجب مرگ وی شد.

دادستان عمومی و انقلاب ایذه نیز در تازه‌ترین اظهارنظرها گفته است: هنوز هیچ مدرکی دال بر عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی اخیر که منجر به فوت یکی از پزشکان این شهرستان شد، به دست نیامده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

فیصل مزرعه با بیان این مطلب اظهار کرد: در حادثه آتش‌سوزی روز دوشنبه که بر اثر انفجار در طبقه پنجم یکی از آپارتمان‌های شهرستان ایذه رخ داد، خانم دکتر ن.م متخصص دندان‌پزشکی در آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: پس از وصول خبر و هماهنگی صورت گرفته، بازپرس دادسرا به همراه ماموران پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر و تحقیقات خود را به عمل آوردند. بر اساس گزارش‌ها و تحقیقات به عمل آمده و اظهارات برخی از شاهدان حاضر در محل وقوع حادثه که خود ناظر آتش‌سوزی بوده اند، متوفی تا زمان حضور ماموران آتش‌نشانی زنده بوده و طلب استمداد و کمک می‌کرده است.

مزرعه در خصوص احتمال عمدی بودن آتش سوزی، گفت: ما همه فرضیه‌ها را مطرح کردیم و فرضیه عمدی بودن نیز از همین فرضیه‌ها است ولی اظهارنظر در این خصوص تا قبل از تکمیل تحقیقات و وصول نظرات پزشک قانونی استان و کارشناس حوادث آتش‌سوزی که از استان دعوت شده است، ممکن نیست.

وی افزود: حادثه بسیار تلخ و آزاردهنده بود و ما نیز از این حادثه متاثر شدیم ولی موضوعات و پرونده‌های قضایی پیچیدگی‌های خودش را دارد. نباید شتاب‌زده و احساسی عمل کرد تا در تشخیص دچار اشتباه نشد. در هر حال این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با جدیت در حال بررسی موضوع هستند.

دادستان ایذه با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی و برخی خبر گزاری‌ها مبنی بر قصور آتش نشانی، تصریح کرد: علت وقوع حادثه در حال بررسی است. یکی از کارشناسان رسمی از استان دعوت شده است که به همراه بازپرس پرونده و ماموران تشخیص هویت پلیس آگاهی از محل وقوع حادثه بازدید کرد اما هنوز نظر خود را اعلام نکرده است. تا قبل از وصول نظر کارشناس و تعیین علت تامه وقوع حادثه و عمدی یا غیرعمدی بودن آن، و نیز تا قبل از وصول نظریه پزشکی قانونی استان و تعیین علت تامه مرگ، شناسایی و اخذ اظهارات شاهدان حادثه و تکمیل تحقیقات پرونده، امکان اظهارنظر قطعی وجود ندارد.

مزرعه ادامه داد: قطعا در صورت احراز قصور و سهل‌انگاری ماموران آتش‌نشانی و شهرداری، دادسرا بدون هرگونه مسامحه‌ای و با توجه به صراحت ماده واحده قانون خودداری از کمک به مصدومان و مخاطرات جانی و دیگر مستندات قانونی، حتی در صورت احراز عمدی بودن آتش‌سوزی، به طور جدی و قاطع برخورد قضایی خواهد کرد تا دیگر شاهد تکرار این‌گونه حوادث نباشیم و مسولین امر باید توجه کنند که در هر موقعیتی باید وظایف خودشان را به نحو درست انجام بدهند.

وی افزود: مسولان آتش‌نشانی نباید این نکته را فراموش کنند که عمدی بودن آتش‌سوزی نیز نمی‌تواند نافی مسئولیت آنها و شهرداری باشد.

دادستان ایذه با بیان این که دستگاه قضایی هیچ‌وقت حقیقت را فدای مصلحت نمی‌کند، گفت: دادسرای ایذه با هر کس که قانون را نقض کند در هر سمت و مقام و مسئولیتی که باشد و البته درچهارچوب قانون برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: هر چند این ‌حادثه موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد و این نیز حکایت از نوع‌دوستی شهروندان عزیز این شهرستان و قدردانی آنها از زحمات آن پزشک فقید دارد. اما از مردم انتظار می‌رود که به برخی شایعات پیرامون حادثه که متاسفانه بعضا هدایت‌شده است، توجه نکنند و به دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی شهرستان که همواره حامی حقوق مردم عزیز بوده، اعتماد کنند.

مزرعه عنوان کرد: مردم شریف ایذه مطمئن باشند که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی‌شده با همه مقصران یا عاملان حادثه به شدت برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان