arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

نظر روحانی درباره «رستاخیز» به روایت جنتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظر رئیس‌جمهور درباره فیلم «رستاخیز» را نقل کرد.

علی جنتی در گفت‌وگو با «صدا و سیما» تصریح کرد: اصلاحات درباره فیلم رستاخیز باید انجام شود. این موضوع تنها نظر من نیست و نظر مجموعه مسئولان نظام است. حتی آقای رئیس‌جمهور نظرش این است که می‌توانند هاله‌ای از نور بر چهره حضرت ابوالفضل (ع) بیندازند.

وی در پاسخ به این سوال که آقای درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت ارشاد که گفته است توپ در زمین درویش است و این وزارتخانه اقدامات لازم را انجام داده، گلایه کرده است، افزود: فکر می‌کنم دیگر این سوال تکراری است. ما بارها پاسخ داده‌ایم و پاسخمان هم یک کلمه بیشتر نیست.

وزیر ارشاد اظهار کرد: از نظر محتوا هیچ مشکلی با فیلم «رستاخیز» نداریم و حتی با اینکه این فیلم در خارج از کشور با دوبله انگلیسی یا عربی یا به زبان‌های دیگر به نمایش درآمده است نیز مشکلی نداریم.

جنتی افزود: در داخل کشور به آقای درویش اعلام شده است که به هر حال نشان‌دادن چهره حضرت ابوالفضل (ع) یا حضرت علی‌اکبر (ع) با توجه به فتوای فقهی برخی از مراجع محترم تقلید جایز نیست، بنابراین باید اصلاح شود.

وی با تاکید دوباره بر لزوم اعمال اصلاحات روی فیلم «رستاخیز» گفت: ما به هر فیلم‌سازی بالاخره یک اصلاحاتی را پیشنهاد می‌کنیم و معمولا انجام می‌دهند و بعد هم فیلم اکران می‌شود. حالا اینکه مقاومت جدی می‌کنند تا این کار انجام نشود، دیگر به خودشان برمی‌گردد و هیچ مشکل دیگری درباره فیلم نداریم.
نظرات بینندگان