arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

داعشی‌های تهران دله دزد بودند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارکنان هلال‌احمر در مقابل کارآگاهان پلیس از دقیقه‌های پر از ترس و وحشت گفتند. این درحالی است که هر ٥ متهم با اعتراف به جرم خود اعلام کردند که به هیچ گروهکی وابسته نیستند.  این حادثه در ساعت ٥ صبح روز پنجشنبه رخ داد. آن روز درست پس از فرار سارقان مسلح، کارکنان ایستگاه هلال‌احمر قم -تهران، وقوع این سرقت مسلحانه را به ماموران کلانتری ١٧٦ حسن‌آباد اعلام کردند.
 
بلافاصله پس از اعلام این شکایت پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل و به دستور رئیس شعبه ١٠١ دادگاه عمومی فشافویه، برای رسیدگی دراختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
 
با توجه به حساسیت ایجادشده در پرونده، تیم ویژه‌ای در اداره یکم پلیس آگاهی تهران تشکیل شد و ماموریت خود را در این رابطه آغاز کردند. از همان دقایق اولیه ارجاع پرونده به این اداره، اقدامات پلیسی کارآگاهان برای شناسایی هویت سارقان آغاز شد. فرار متهمان خیلی طول نکشید که سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان در کمتر از ٦ساعت موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به نام «مهدی» شدند که تصویر وی ازسوی پرسنل هلال‌احمر شناسایی شد.
 
با شناسایی «مهدی» به‌عنوان یکی از ٥ سارق مسلح، بلافاصله مخفیگاه وی در شهرستان شهریار بخش امیریه مورد شناسایی قرار گرفت و این متهم تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت. درنهایت هویت چهار همدست وی به نام‌های رضا، محمد، خرم و بهزاد با میانگین سنی ٢٢ تا ٣٠‌سال و همچنین مخفیگاه همه آنها در شهریار شناسایی شد. با شناسایی کامل سارقان، ساعت یک بامداد روزجمعه درچندین عملیات همزمان، کارآگاهان موفق به دستگیری هر ٥ متهم و کشف سلاح گرم استفاده شده در سرقت‌ها شدند.
 
اظهارات پرسنل هلال‌احمر
با دستگیری متهمان ٨نفر از پرسنل هلال‌احمر یعنی ٧ کارمند و یک نگهبان که ازسوی پنج سارق مسلح و به مدت ٣ساعت گروگان گرفته شده بودند، در پلیس آگاهی حضور یافتند و جزییات آن لحظات را بیان کردند. آنها به ماموران گفتند: «آن روز ساعت ٥ صبح بود که ما در داخل ساختمان بودیم. ناگهان بدون هیچ مقدمه‌ای چند مرد مسلح وارد ساختمان شدند. آنها اسلحه کلاش و کمری داشتند که با تهدید به شلیک، همگی ما را روی زمین خواباندند. خیلی ترسیده بودیم و اصلا نمی‌دانستیم که موضوع از چه قرار است. این مردان که مرتب سر ما فریاد می‌کشیدند، دست و پاهای همگی ما را بستند. آنها در ادامه با تهدید به کشتن ما، خود را از اعضای گروهک تروریستی داعش معرفی و گفتند که قصد کشتن همه ما را دارند. با شنیدن این حرف ترسمان چند برابر شده بود. رفتار آنها آن‌قدر خشن بود که باور کرده بودیم از اعضای گروهک داعش هستند. آنها پس از تهدیدکردن ما همه تجهیزات مخابراتی و شبکه‌ای داخل ساختمان را تخریب کردند و پس از آن با گرفتن کلید انبار در انتهای محوطه، همه تجهیزات داخل انبار که برای استفاده در زمان بحران‌های احتمالی پیش‌بینی شده بود را سرقت کردند. این ٥ نفر علاوه بر سرقت تجهیزات داخل انبار، دو خودرو آمبولانس و پراید داخل محوطه را هم دزدیدند و درنهایت پس از گذشت سه ساعت از داخل ایستگاه خارج شدند.»
 
اعترافات ٥ شرور
با این اظهارات متهمان نیز به اداره یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و تحقیقات از آنها آغاز شد. هر پنج متهم در بازجویی‌ها به مشارکت در سرقت مسلحانه از ایستگاه هلال‌احمر اعتراف کردند و به ماموران گفتند: «ما همگی با هم در یک گاراژ خرید ضایعات در شهریار ابتدای اتوبان امیریه نقشه این سرقت را طراحی کردیم. ما پنج نفر با یک خودرو پیکان وانت که متعلق به «رضا» بود، به ایستگاه هلال‌احمر رفتیم. پس از انجام سرقت و برای این‌که بتوانیم اموال سرقت‌شده را به راحتی منتقل کنیم، تصمیم به دزدیدن خودروهای محوطه گرفتیم. برای همین این دو خودرو را پس از انتقال اموال مسروقه به گاراژ، در منطقه فردیس رها کردیم. ما اموال سرقت‌شده از داخل ایستگاه ازجمله ٤٠٠کیلو آلومینیوم را به قیمت یک‌میلیون و٥٠٠‌هزارتومان به مردی به نام «مهدی» فروختیم.»
 
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اشاره به ادعای کذب و واهی متهمان دستگیر شده درخصوص وابستگی آنها به گروهک تروریستی داعش گفت: «با انجام تحقیقات از همه متهمان مشخص شد که آنها هیچ‌گونه وابستگی به این گروهک تروریستی نداشته و با انگیزه ایجاد مسیر انحراف در تحقیقات پلیس، اقدام به طرح این موضوع در زمان سرقت کرده‌اند اما پس از دستگیری متهمان مشخص شد که انگیزه سرقت مسلحانه صرفا مالی بوده که البته با توجه به مبلغی کمتر از یک‌میلیون و٥٠٠‌هزارتومان از فروش اموال سرقتی، به هرکدام از اعضای این گروه سارق مسلح مبلغی کمتر از ٣٠٠‌هزارتومان رسیده است.»
 
رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: «دو خودرو سرقت‌شده، در منطقه فردیس کرج کشف و متهمان پرونده نیز با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی دراختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.»
منبع: روزنامه شهروند
نظرات بینندگان