arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

زنان بازيگران نوظهور بهار عربي

زنان خاورمیانه و شمال آفریقا با ابراز اعتراض،ساماندهی ،وبلاگ نویسی و اعتصاب غذا نقش کلیدی ایفاء کرده اند اما البته هنوز مشخص نیست که حقوق شان پیشرفت می کند یا نه. زنان عرب می توانند ادعا کنند که در سه ماه شورشی که منطقه را به لرزه درآورده است،همه چیز بوده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گاردین نوشت : زنان بازیگران نوظهور صحنه بهار عربی در منطقه خاورمیانه هستند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود افزود، زنان خاورمیانه و شمال آفریقا با ابراز اعتراض،ساماندهی ،وبلاگ نویسی و اعتصاب غذا نقش کلیدی ایفاء کرده اند اما البته هنوز مشخص نیست که حقوق شان پیشرفت می کند یا نه. زنان عرب می توانند ادعا کنند که در سه ماه شورشی که منطقه را به لرزه درآورده است،همه چیز بوده اند.



برخی از تصاویر تکاندهنده از فصل شورش به زنان اختصاص داشته است: چهره های خشمگین در پوشش های سیاه رنگ ،دریایی از زنان در پایتخت های شمال افریقا،شبه جزیره عرب و سوریه که خواستار تغییر رژیم و پایان سرکوب و آزادی عزیزانشان بوده اند ، یا اینکه درحال سخنرانی برای مردم ،درمان مجروحان و غذا رساندن به تجمع کنندگان در قاهره ،منامه و شرق لیبی بوده اند اما با وجود این هنوز مشخص نیست این زنان که بهار عربی را به پیش می برند، قادر خواهند بود حقوق برابر با مردان برای خود کسب کنند.

به هرحال از همان آغاز قیام ها که از تونس شروع شد ، روشن بود که تصویر قدیمی از زن عرب به عنوان یک موجود بی تفاوت ، زیردست و خانه نشین تغییر کرده است. حالا زنان بازیگران اصلی در خیزشی هستند که بهار عربی را شکل داده است.
نظرات بینندگان