arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

واردات خانه چینی، اماراتی و ترکیه‌ای به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس آمار واردات ساختمان‌های پیش‌ساخته به ایران از سال 84 تا 94، بیشترین سهم از واردات ساختمان‌های پیش‌ساخته به ایران را کشورهای چین، ایتالیا، امارات متحده عربی و ترکیه به خود اختصاص داده‌اند.

 بر اساس آمارهای رسمی واردات، میزان واردات ساختمان‌های پیش‌ساخته در هفت ماه ابتدایی امسال، حدود 587 تن بوده، اما در سال گذشته میزان واردات هزار و 610 تن بود. با توجه به اینکه کمتر از نیمی از سال باقی مانده است و با فرض اینکه میزان این واردات تا پایان سال حدود دو برابر شود، میزان واردات فرضی با حفظ همان روند نیمه نخست امسال تا پایان سال حدود هزار و 200 تن می‌شود و این نشان‌دهنده کاهش واردات ساختمان‌های پیش‌ساخته شده در مقایسه با سال گذشته است.

با مشاهده این آمار، واردات ساختمان‌های پیش‌ساخته در امسال از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و ایتالیا صورت گرفته که از سال 84 تاکنون در اسامی کشورهایی که واردات ساختمان‌های پیش‌ساخته از آنها انجام می‌شود، نام کشورهای چین، ایتالیا، امارات متحده عربی و ترکیه بیش از همه دیده می‌شود.بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از واردات پنج‌ هزار و 851تنی این ساختمان‌ها در سال 84، میزان واردات در سال 85 بسیار کاهش یافت و به 707 تن رسید، اما باز هم در سال بعد به هزار و 819 تن رسید و به همین صورت در سال‌های بعدی کم و زیاد شد و این نشان‌دهنده آن است که واردات این ساختمان‌ها روند پرنوسانی را طی کرده است.

اما با این حال سال 84 با پنج هزار و 851 تن به ارزش 13 میلیون و 846 هزار و 585 دلار بیشترین واردات ساختمان‌های پیش‌ساخته را به خود اختصاص داده است.
واردات خانه چینی، اماراتی و ترکیه‌ای به ایران


واردات خانه چینی، اماراتی و ترکیه‌ای به ایران

اقتصاد نیوز
نظرات بینندگان