arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

35 درصد اعضای خارجی داعش، فرانسوی هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نشریه فرانسوی گزارش داد براساس برآوردها در سال 2015، 35 درصد اعضای خارجی داعش فرانسوی و اکثرا زن هستند.

به گزارش ایسنا، نشریه فرانسوی لوپاریزین در تازه‌ترین شماره خود با انتشار گزارشی درباره گروه تروریستی داعش نوشت: بازگشت فرانسوی‌هایی که در کنار داعش در سوریه جنگنید‌ه‌اند، باعث نگرانی مردم و دولت این کشور شده است. از زمانی که داعش حملات به پاریس را در 13 نوامبر گذشته بر عهده گرفت و مشخص شد که دو تروریست فرانسوی در این حملات دست داشته‌اند، ترس محافل سیاسی فرانسه نسبت به بازگشت تروریست‌های فرانسوی که در کنار داعش جنگیده‌اند، بیشتر شد.

لوپاریزین گزارش داد: طبق برآوردهای اخیر فرانسه در سال 2015، تروریست‌های فرانسوی حدود 35 درصد از تروریست‌های خارجی در بین داعش را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که تعداد آنها در سال 2013 از 12 درصد پا فراتر نمی‌گذاشت، در واقع تعداد تروریست‌هایی که در کنار داعش می‌جنگند، بیشتر از 580 تروریست است که در بین آنها 250 زن فرانسوی هستند.

این نشریه نوشت: در مورد سرنوشت این زنان، این داعش است که تصمیم‌گیری می‌کند، این زنان اگر مجرد باشند، داعش آنها را به ازدواج اجباری با نیروهای خود در می‌آورد و در نتیجه نقش آن‌ها محدود به تولید مثل می‌شود و آن زن باید در طول یک سال و نیم فرزندی را به دنیا بیاورد که داعش سرپرستی آن را در آینده بر عهده بگیرد و او را آماده کند که نیرویی در خدمت داعش باشد.

یک کارشناس فرانسوی در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرد که داعش به زنان فرانسوی اهمیت بسیاری می‌دهد، چرا که آنها نسبت به دیگر زنان اروپایی تندروتر هستند و به همین دلیل داعش عمدا فراخوان‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برای پیوستن دختران کم سن و سال فرانسوی به این گروه می‌دهد و تسهیلات بسیاری را در اختیار آنها برای ورود به سوریه همچون پرداخت هزینه سفر و حمایت مالی از آنها و سرپرستی از این دختران می‌دهد
نظرات بینندگان