arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

پلاتینی و بلاتر 10 روز دیگر محاکمه می شوند

سپ بلاتر، رئیس فیفا و میشل پلاتینی، رئیس یوفا که به خاطر اتهامات فساد مالی، 90 روز از فعالیت محروم بودند، روز 16 دسامبر محاکمه خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


  1.3 میلیون پوند بین پلاتینی و بلاتر در سال 2011 جا به جا شده که این دو نتوانستند دلایل قانع کننده ای برای آن ارائه کنند. با این حال هر دو این اتهام را رد کرده و معتقدند این مبلغ، پاداش کار پلاتینی بین سال‌های 1998 تا 2002 بوده که با تاخیر به حساب او واریز شده است.هر دوی اینها با شواهد و وکلای قانونی خود در دادگاه کمیته اخلاقی فیفا حاضر خواهند شد.
پس از دستگیری های گسترده اعضای فیفا، بلاتر که به تازگی به عنوان رئیس فیفا انتخاب شده بود، مجبور شد از سمت خود استعفا دهد و موقتا تا برگزاری انتخابات رئیس فیفا باشد. پلاتینی امیدوار بود که بتواند جانشین بلاتر شود و انتظار می‌رفت که رای بیاورد ولی مطرح شدن پرونده علیه او و محرومیت، باعث شد که او نتواند در انتخابات نامزد شود و عملا این دوره از انتخابات فیفا را از دست داد.
سلمان بن خلیفه، جیانی اینفانتینو، پرنس علی بن حسین، ژروم شامپاین و توکیو سکسویل، پنج کاندیدای فیفا هستند. انتخابات فیفا در ماه فوریه (بهمن) برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان