arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

گزارش فدراسیون جهانی از وضعیت تکواندو در ایران

فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی به تاریخچه تکواندو در ایران و مسیر پیشرفت این رشته ورزشی در این کشور پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی به تاریخچه تکواندو در ایران و مسیر پیشرفت این رشته ورزشی در این کشور پرداخت.
 

به‌ گزارش فدراسیون جهانی تکواندو، سایت فدراسیون جهانی در ابتدای گزارش خود در مورد تکواندوی ایران آورده است: «تکواندو مسیر محبوبیت را در ایران طی می‌کند. در اوایل دهه هفتاد میلادی، تکواندو در ایران آغاز شد. ارتشی‌ها و پلیس‌های ایرانی شروع به انجام این ورزش رزمی کره‌ای کردند. در سال 1975، ایران عضو فدراسیون جهانی تکواندو شد.

امروزه با وجود دو میلیون تکواندوکار و پنج هزار باشگاه، تکواندوی ایران یکی از قدرت‌های تکواندو به حساب می‌آید. ایران در حال‌ حاضر هشت مدال المپیک دارد که دو مدال آن طلاست. همچنین ایران در مسابقات جهانی تکواندو تاکنون 164 مدال کسب کرده است.

در سال‌های اخیر، ایران توانسته است در مسابقات جهانی تکواندو در قسمت مردان، قهرمانی‌های بیشتری نسبت به کره کسب کنند. در مسابقات قهرمانی جهان سال 2011 در گوانگجو، ایران سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کرد و کره با دو مدال طلا و دو نقره در رده دوم قرار گرفت.»

این سایت در ادامه آورده است: «افرادی همچون سید محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندوی ایران و شین چون کانگ از کره در موفقیت ایران نقش داشتند. در سال 1985، 30 هزار تکواندوکار در ایران وجود داشتند. در آن سال کانگ به عنوان مربی وارد ایران شد. او سرمربی تیم ‌ملی ایران بین سال‌های 1985 تا 1995 بود.

کانگ از سال 1996 به عنوان رییس کمیته‌ فنی ایران انتخاب شد. از سال 2006 تاکنون او سرمربی تیم ‌ملی پومسه ایران شده است. پولادگر درباره همکاری کانگ با ایران می‌گوید: ماه ژوئن امسال، سی‌امین سالگرد همکاری کانگ با ایران را گرامی می‌داریم.

پولادگر از سال 2001 تاکنون رییس فدراسیون تکواندوی ایران است. در ماه ژانویه امسال، پولادگر دوباره برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد. او از شانزده سالگی تکواندو انجام می‌دهد و دان هفت دارد.

رییس فدراسیون تکواندوی ایران می‌گوید: هر چقدر بیشتر در المپیک مدال کسب کنیم، بیشتر از حمایت دولت ایران بهره‌مند می‌شویم. برای رسیدن به این هدف، دانش‌مان را افزایش می‌دهیم.»

سایت فدراسیون جهانی تکواندو در ادامه گزارش خود در مورد وضعیت تکواندو در ایران نوشت: «در می سال 2010، ایران یک مرکز تکواندوی جهان در تهران تاسیس کرد که به عنوان یک مرکز تمرینی تکواندو استفاده می‌شود. این مرکز 724 متر مساحت دارد و چهار طبقه است. در این مرکز، هتل، باشگاه، اتاق تمرین و کلینیک قرار دارند.

پولادگر در این‌باره هم اظهار کرد: هدف این مرکز کمک به افزایش مهارت‌های تکواندو در ایران و کشورهای نزدیک است.

پولادگر تا سال 2013 عضو WTF (فدراسیون جهانی تکواندو) بود. در سال 2010 ایران دانشگاه تکواندو را در کنار مرکز جهانی تکواندو احداث کرد. این دانشگاه پنج کلاس دارد و از دپارتمان‌های مختلفی تشکیل شده است. اولین مراسم در این دانشگاه در ماه ژوئن 2012 برگزار شد. هنگامی که 35 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

بعد از پنج سال کار، 410 دانشجو در این دانشگاه تعلیم دیده‌اند که 70 نفر آنها لیسانس می‌گیرند و 150 نفر آنها مدرک مرتبطی دریافت خواهند کرد. در سال 2014، 70 دانشجو در این دانشگاه پذیرفته شدند.»
نظرات بینندگان