arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

نعمت زاده در پاسخ به سوال رسایی: در مرداد 92 از هیأت مدیره 19 شرکت استعفا دادم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤال حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران پیرامون علت عضویت وزیر در هیأت مدیره 16 شرکت همزمان با تصدی پست وزارت گفت: آقای رسایی گفته‌اند من در هیأت مدیره 19 شرکت عضویت دارم در حالی که بنده عضو هیأت مدیره 19 شرکت بودم.
 
وی اضافه کرد: بنده از عضویت در هیات مدیره این شرکتها استعفا دادم و اسناد آن نیز موجود است و روزنامه رسمی نیز آنها را به چاپ رسانده؛ من این اسناد را تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌کنم تا نمایندگان آنها را مشاهده کنند.
 
«در مرداد ماه امسال نیز همین اسناد را به آقای اکبریان نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجالس دادم تا وی این اسناد را ببیند»
 
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه بنده کارمند رسمی نهاد ریاست جمهوری بودم اظهار داشت: در سال 88 و بعد از 30 سال خدمت بازنشسته شدم و 3 سال و نیم بازنشسته بودم؛ در نهایت با توجه به سابقه 40 ساله در مدیریت و صنعت صلاح نبود بیکار باشم و نیاز بود به بخش خصوصی و صندوق های بازنشسیکگی برای پیشبرد امور کمک کنم.
 
نعمت زاده ادامه داد: بنده از یک شرکت شروع کردم و بعدا در چندین شرکت به عنوان سهام دار حضور داشتم البته سهام نیز توسط شرکت‌ها به من داده می‌شود که اسناد همه آنها موجود است.
 
وی به عضویت خود در شرکت سرمایه‌گذاری ساتا اشاره کرد و گفت: من در شرکتی حضور داشتم که وابسته به سرمایه‌گذاری ساتا بود، این شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی نیرویهای مصلح است.
 
وزیر صنعت معدن و تجارت به حضور خود در دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به نظر آقای روحانی در اوایل مرداد 92 و دستور ایشان برای گرفتن پست وزارت از شرکت‌ها استعفا دادم. در 15 مرداد 92 استعفای خود را ارائه کردم و خدمت شما عزیزان (نمایندگان مجلس) رسیدم و شما نیز به بنده رأی اعتماد دادید.
 
« مراحل ثبتی این مباحث کمی طول می‌کشید و نیاز به تشکیل مجامع عمومی بود که به جز یک یا دو مورد تشکیل این مجامع به دست افراد دیگر بود اما در نهایت این مجامع تشکیل و استعفاها مورد پذیرش قرار گرفت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان