arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

11 نفر مبتلا به H۱N۱ در هرمزگان بستری شدند/یک مورد مرگ در قشم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۱ نفر مبتلا به انفلوانزا H۱N۱ در استان هرمزگان بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر محمدشکاری در نشست خبری با اشاره به شیوع آنفلوانزای نوع H۱N۱  در استان هرمزگان بیان داشت: آنفلوانزا در استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان گسترش پیدا کرده است و شهرهای جیرفت، سیرجان و کرمان بیشترین آمار مبتلا به آنفلوانزا را دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴۱ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزای نوع H۱N۱ در کشور فوت کرده اند، اظهارداشت: در حال حاضر ۷ نفر در بیمارستان میناب و ۴ نفر هم در بیمارستان شهید مجمدی بندرعباس بستری هستند. یک مورد هم در جزیره قشم به دلیل ابتلا به آنفلوانزای خوکی فوت کرده است.

شکاری با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد. خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد افرادی که به آنفلوانزا مبتلا شده اند سفر به عتبات عالیات سوریه، کربلا و حج داشته اند.

وی با ابراز نگرانی که بیشترین آمار مبتلایان به آنفلوانزای H۱N۱ در جنوب شرق استان کرمان است، بیان داشت: موج سفرهای مهمانان از استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان به استان هرمزگان آغاز شده است برای مقابله با گسترش این بیماری واکسن مورد نیاز تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار داده شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان