arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

سیسی فردا عازم یونان می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور مصر در سفر خود به آتن از فردا (سه‌شنبه) هشتم تا دهم سپتامبر با همتای یونانی و قبرسی خود دیدار و درباره مساله تروریسم و پیامدهای آن بر منطقه خاورمیانه گفت‌وگو خواهد کرد.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، علا‌ء یوسف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در چارچوب تمایل دو کشور مصر و یونان برای افزایش همکاری‌ها در تمامی سطوح انجام خواهد شد.

طبق بیانیه مذکور، سیسی با همتایان یونانی و قبرسی خود دیدار و درباره همکاری‌های دو جانبه و راه‌های تقویت هماهنگی‌ها در مورد مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

قرار است سیسی در راستای افزایش همکاری‌های نظامی و امنیتی دو کشور برای مقابله با چالش‌های موجود در منطقه با وزیر دفاع یونان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

یوسف افزود: قرار است در این سفر در نهم دسامبر نشستی سه جانبه میان رئیس جمهور مصر، نخست وزیر یونان و رئیس جمهور قبرس برگزار شود.

طبق بیانیه مذکور، این نشست با هدف بهبود سطح روابط استراتژیک و تاریخی مشترک سه کشور و بر اساس نتایج مثبتی که در نشست سه‌جانبه اول و دوم حاصل شد، برگزار می‌شود.

نشست اول در نوامبر 2014 در قاهره برگزار شد. در نشست دوم که در آوریل 2015 در نیکوزیای قبرس برگزار شد، تلاش شرکت کنندگان بر آن بود که منافع مشترک سه کشور محقق و روابط محکم میان آنها تقویت شود.

در نشست آتی در شهر آتن نیز قرار است راه‌های حمایت از امنیت و ثبات منطقه و نیز آخرین تحولات مهم آن بررسی شده و به تقویت هماهنگی‌ها میان سه کشور در محافل بین‌المللی به ویژه در سایه افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در برخی کشورهای منطقه که آنها را با چالش‌های بزرگی از جمله گسترش دایره نفوذ تروریسم رو‌به‌رو کرده و پیامدهایی در دو منطقه خاورمیانه و شرق دریای مدیترانه داشته و نیز بحران پناهجویان پرداخته شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: یونان ، بیانیه ، آتن ، آوریل
نظرات بینندگان