arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

نبیل العربی، ترکیه را تهدید کرد: در صورت ادامه حضور نظامی در عراق به شورای امنیت می‌رویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی مداخله نیروهای ترکیه‌ای در عراق را محکوم و آن را مداخله آشکار توصیف کرد. وی گفت ادامه این موضوع اتحادیه عرب را برای شکایت از آنکارا به شورای امنیت خواهد کشاند.

به گزارش انتخاب و به نقل از شبکه روسیا الیوم، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب با محکوم کردن ورود نظامیان ترکیه به عراق گفت که عراق حق دارد برای اعتراض به این مساله به شورای امنیت شکایت کند و اتحادیه عرب نیز در این راستا از عراق حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مسئولیت اتحادیه عرب در قبال گفت: اتحادیه عرب نمی‌تواند کاری عملی درخصوص این مسئله انجام دهد. قوانینی کلی از سوی سازمان ملل برای توقف چنین مداخله‌هایی وجود دارد.

وی افزود: اگر ترکیه به حضور نظامی بدون مجوز خود در عراق ادامه دهد اتحادیه عرب به سازمان ملل مراجعه می‌کند و تلاش خواهد کرد مساله را از طریق شورای امنیت پیگیری‌ کند.

از سوی دیگر نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنان خود در موسسه اندیشه عربی در اتحادیه عرب گفت: مقابله با تروریسم فقط از طریق مردمان کشورهای عربی و اسلامی با هم صورت می‌گیرد و مقابله موفقیت آمیز با خطر تروریسم چالشی واقعی است که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند.

وی افزود: باید با تروریسم به مقابله فکری و فرهنگی فراگیر بپردازیم. مبارزه با تروریسم محدود به مقابله مسلحانه نمی‌شود، بلکه با اندیشه نیز صورت می‌گیرد و جنگ علیه تروریسم می‌طلبد که انقلاب فکری آموزشی و دینی برای از بین بردن تروریسم حاصل شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان