arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

آزاد سازی 6 شهرک در حومه حلب و لاذقیه توسط ارتش سوریه/180 عضو النصره خود را تسلیم کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع نظامی در ارتش سوریه روز دوشنبه گزارش دادند که ارتش و نیروهای مسلح این کشور در ادامه پیشروی های خود علیه تروریست ها در حومه های حلب و لاذقیه، 6 شهرک را در این مناطق آزاد کردند.

 یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح این کشور موفق شدند، بامداد امروز روستاهای «خلصه»، «قلعجیه»، «حمراء»، «زیتان» واقع در حومه جنوب غربی حلب را از کنترل تروریست ها خارج کنند.

بر اساس این گزارش، طی این عملیات شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.
همچنین نیروهای سوری در این عملیات، شمار زیادی از تروریست ها را در حومه جنوبی حلب اسیر کردند.

به گفته این منبع سوری که اشاره ای به نامش نشده است، نیروهای ارتش سوریه همچنین اقدام به پاکسازی و خنثی کردن مین و بمب های کار گذاشته شده از سوی تروریست های در منازل مسکونی و زمین های زراعی در این منطقه کردند.

یک منبع نظامی نیز پیشتر اعلام کرده بود که جنگنده های سوری، حملات هوایی گسترده ای را علیه مخفیگاه ها و خطوط امداد رسانی تروریست ها را در روستاهای «شویلخ» و «حروف» و «رسم المشرفه» و «تیجان» در منطقه دیر حافر در شرق شهر حلب انجام دادند.

این منبع نظامی با تاکید بر اینکه اماکن تجمع و تجهیزات و مهمات نظامی تروریست ها طی این حملات منهدم شد، افزود: تروریست ها طی هفته های گذشته پس از کنترل ده ها روستا و زمین کشاورزی اطراف فرودگاه کویرس از سوی نیروهای ارتش سوریه، شکست های سنگین و پی در پی را متحمل شدند.

در همین حال یک منبع نظامی سوری دیگر نیز به سانا گفت: نیروهای ارتش این کشور با همکاری نیروهای مقاومت مردمی پیشروی های جدیدی در حومه شمال شرقی لاذقیه به دست آوردند و موفق شدند دو روستای «عکو» و «بوز الخربه» را از کنترل تروریست ها خارج کنند.

به گفته این منبع سوری، مقر ها و تجهیزات نظامی ترورریست ها در این مناطق، به دست نیروهای ارتش منهدم شد.

سانا افزود: یگان های ارتش طی پاکسازی مین های کار گذاشته شده از سوی تروریست ها در این دو روستا مقادر زیادی تسلیحات و سکوهای موشک انداز تروریست ها را شناسایی و ضبط کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه طی عملیاتی در غوطه شرقیه در حومه دمشق، شماری از تروریست ها را که اغلب آنها تبعه خارجی بودند، کشتند.

در حمله هوایی این نیروها به مخفیگاه های تروریست ها در غوطه شرقیه، سه ترورریست لیبیایی و یک سعودی و 12 تروریست که از طراحان حملات گروه های تروریستی به شمار می رفتند، کشته شدند.

این در حالی است که جنگنده های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا امروز (دوشنبه) مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های آمریکایی، پادگان الصاعقه در حومه غربی دیرالزور را که محل استقرار یگان های ارتش سوریه به شمار می رود، هدف قرار دادند.

در حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در منطقه عیاش 4 نظامی کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات هوایی جنگنده های ائتلاف ضد داعش در بیانیه ای اعلام کرد: حملات هوایی آمریکا علیه نیروهای سوری در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه به مقابله با تشکیلات تروریستی تکفیری مانند داعش ،جبهه النصره و گروه های وابسته به سازمان القاعده در نقاط مختلف سوریه می پردازد.

وی با بیان اینکه اینگونه حملات، نوعی سنگ اندازی در مسیر مبارزه با تروریسم به شمار می رود، افزود: چنین حملاتی نشان می دهد که ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا برای مبارزه با تروریسم که ثبات و صلح منطقه و جهان را تهدید می کند، جدیت لازم را ندارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان