arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

نبوی: نمي‌دانم دولت چه‌طور به خود اجازه مي‌دهد كه نرخ بیکاری را اعلام نكنند

يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه متاسفانه كشور هم امسال و هم سال گذشته شاهد برخي مسائل حاشيه‌اي بود، افزود: به هرحال يكي از نقش‌هاي رهبري تعيين اولويت در جامعه است. ايشان حفظ وحدت ملي به‌ويژه در اين مقطع زماني را مورد اشاره قرار داده‌اند و همه را از پرداختن به مسائل حاشيه‌اي منع كرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه متاسفانه كشور هم امسال و هم سال گذشته شاهد برخي مسائل حاشيه‌اي بود، افزود: به هرحال يكي از نقش‌هاي رهبري تعيين اولويت در جامعه است. ايشان حفظ وحدت ملي به‌ويژه در اين مقطع زماني را مورد اشاره قرار داده‌اند و همه را از پرداختن به مسائل حاشيه‌اي منع كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، سيدمرتضي نبوي در جلسه ماهانه جامعه اسلامي مهندسين با بيان اين‌كه كشور به جز جريان راديكال اصلاح‌طلب يا بعضي فتنه‌گران شاهد پديد‌آمدن طيفي از درون جريان اصولگرا بود كه به تعبير خودش از اصول‌گرايي عبور كرده و آن را قبول ندارد، افزود: اين طيف جايگاهي براي اصولگرايي قائل نيست و خودش را موثر‌ترين جريان كشور قلمداد مي‌كند.

نبوي ادامه داد: اين طيف داراي برخي مواضع مبهم و بينابيني است و حتي در يك مرحله با روحانيت مرز‌بندي پيدا كرد و در مرحله بعد نيز با ولايت فقيه مرز‌بندي كرد. اين طيف تلاش كرد جنبه‌ ايرانيت انقلاب را بر جنبه اسلامي آن ترجيح بدهد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه اين طيف هر روز مساله‌اي را در كشور مطرح كرد و حساسيت مراجع تقليد را نيز برانگيخت، نيز ادامه داد: اين طيف موسوم به جريان انحرافي كه از درون جريان اصولگرايي هم پديد آمد، تلاش كرد با غالب‌كردن باستان‌گرايي به جاي اين‌كه بگويد خاستگاه ايران امروز اسلام است، خود را فعال نشان بدهد.

وي افزود: جريان موسوم به انحرافي حاشيه‌سازي زيادي مي‌كند و تلاش بسياري دارد كه صاحبان اين تفكر را در نقاط حساس و مختلف مانند وزارت اطلاعات و وزارت خارجه قرار ‌دهد. حتي به نوعي اين طيف وزارت خارجه را از كار انداخته و تاثير‌گذاري‌اش را گرفته است.

نبوي ادامه داد: در سالي كه شعار مهم دولت مبارزه با فساد اقتصادي بود، اين طيف در حال روي آوردن به رانت‌هاي نفتي است و غيرطبيعي نيست كه انتظار داشته باشيم جريان اشرافيت دوباره دامن‌گير اين طيف شود. آنها به دنبال رانت هستند و مي‌خواهند به پشتوانه آن جايگاه سياسي خود را تثبيت كنند.

وي با انتقاد از اعلام نشدن برخي آمار اقتصادي از جمله نرخ بيكاري و رشد اقتصادي از سوي دولت گفت: من نمي‌دانم مسوولان دولت چه‌طور به خود اجازه مي‌دهند كه اين اعداد را اعلام نكنند، ولي مي‌دانم كه اين كار مطابق با روحيه‌ جهادي نيست.

وي با بيان اين‌كه در غياب آمار رسمي داخلي برخي نهادهاي بين‌المللي مانند صندوق بين‌المللي پول با اتكاء به آمارهايي كه مشخص نيست از چه نهادهايي كسب كرده‌اند، رشد اقتصادي كشورمان را اعلام كرده‌اند، گفت: در حالي رشد اقتصادي ايران از سوي اين نهاد بين‌المللي صفر اعلام شده است كه دست‌كم اين عدد بايد به هشت درصد برسد تا ما بتوانيم به هدف سند چشم‌انداز دست پيدا كنيم.

نبوي ادامه داد: دولت اعلام كرده كه حدود يك ميليون و600 هزار شغل در سال گذشته ايجاد كرده است، در حالي كه با چنين اتفاقي بايد رشد اقتصادي كشور بيش از عدد اعلام شده باشد. نكته ديگر اين است كه فضاي كسب و كار در كشور مناسب نيست.

وي در ادامه به تشريح پيام نوروزي مقام معظم رهبري و عنوان «جهاد اقتصادي» پرداخت و با اشاره به اين‌كه بايد توجه كرد كه با روحيه‌ جهادي بسياري از مشكلات ما حل مي‌شود، گفت: بر اساس فرمايش مقام معظم رهبري هرجا كه مردم به صورت جهادي ورود پيدا كردند، حتي مشكلات پيچيده و با سابقه مانند مشكلات اقتصادي نيز قابل حل است.

اين عضو جامعه اسلامي مهندسين در پايان تصريح كرد: اعلام امسال به عنوان سال «جهاد اقتصادي» به اين مفهوم است كه جامعه بايد در اين مقطع به مشكلات اقتصادي هجوم ببرد و نبايد مسائل حاشيه‌اي جاي موضوعات اصلي را بگيرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
0
4
تا حالا اعلام نکرده ویا آمار غلط داده تونماینده چه کار تونسته ای بکنی!!!
نظرات بینندگان