arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

وزير اقتصاد:‌ استعفایی ندیده‌ام

در پی انتشار خبری مبنی بر استعفای رئیس کل سازمان امور مالیاتی و موافقت وزیر امور اقتصاد و دارایی با این استعفا، علی طیب‌نیا گفت:‌ استعفایی ندیده‌ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر استعفای علی عسکری از سمت ریاست سازمان امور مالیاتی در رسانه‌های مختلف منتشر شد، اما وی امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که استعفا نداده است.

به گزارش انتخاب ؛ از سوی دیگر، در پی انتشار خبری مبنی بر استعفای رئیس کل سازمان امور مالیاتی و موافقت وزیر امور اقتصاد و دارایی با این استعفا، علی طیب‌نیا گفت:‌ استعفایی ندیده‌ام.

علی طیب‌نیا در حاشیه دیدار با وزیر دارایی لبنان در گفت و گو با تلویزیون افزود: همین امروز صبح با آقای عسگری در شورای معاونان جلسه داشتیم.

به گزارش ایسنا، پیگیری‌ها از این سازمان گویای آن است که احتمالا در جلسه آتی هیات دولت در مورد اینکه چه کسی رییس سازمان امور مالیاتی شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفته می‌شود که تغییر رییس سازمان امورمالیاتی تحت فشارهایی است که اصناف ناراضی از وضعیت مالیات‌ها داشته‌اند. احتمالی که در مورد استعفای وکیلی نیز مطرح می‌شد، اما شدیدا از سوی این سازمان تکذیب شده و توضیح داده شده بود که استعفای وی از مدت‌ها قبل و به دلیل مسائل شخصی صورت گرفته نه فشار اصناف.

اما موضوع تغییر رییس سازمان امور مالیاتی موضوعی متفاوت است و باید دید که آیا با تغییر رییس سازمان در شرایطی که طرح جامع مالیاتی به تصویب رسیده و قانون مالیات‌های مستقیم نیز تغییر کرده است، تغییری در سیاست های مالیاتی به وجود خواهد آمد و آیا وزیر اقتصاد گمانه‌زنی‌ها درباره علت تغییر و تحولات سازمان امور مالیاتی را خواهد پذیرفت و پاسخی برای آن خواهد داشت یا خیر.

نظرات بینندگان