arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

جدیدترین آمار فوتی های آنفلوانزای خوکی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۸ نفر در کرمان و ۵ نفر در سیستان و بلوچستان بر اثر ابتلا به آنفلوانزا فوت شده اند.

 دکتر محمدمهدی گویا با یادآوری اقدامات وزارت بهداشت در زمینه کنترل بیماری آنفلوآنزای خوکی، افزود: آنفلوانزایی که امروزه یک الی دو استان را درگیر کرده آنفلوآنزای فصلی است؛ این آنفلوآنزا چند نوع ویروس دارد که اغلب در تمام کشورهای دنیا شایع می‌شود که امسال ویروس H۱N۱یا ویروس آنفلوآنزای خوکی شایع شده است.

وی ادامه داد: شدت بیماری‌زایی ویروس آنفلوآنزای خوکی بیشتر از دیگر ویروس‌هایی است که منجر به آنفلوآنزای فصلی می‌شود و اغلب کسانی در معرض ابتلا به آن هستند که بیشتر بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی یا ریوی دارند و افرادی که جان خود را از دست داده‌اند نیز دچار این بیماری‌ها بوده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره اقدامات کنترلی وزارت بهداشت در زمینه بیماری آنفلوانزای خوکی، یادآور شد: این اقدامات در زمینه آموزش و اطلاع رسانی مردم بوده و آگاهی مردم را در حوزه عدم دست‌دادن و روبروسی کردن با یکدیگر را افزایش داده‌ایم.

گویا با یادآوری آخرین آمارها از فوت بیماران مبتلا به آنفلانزای خوکی، تاکید کرد: تاکنون ۲۸ نفر در استان کرمان و ۵ نفر در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند که هر ۳۳ نفر این فوتی‌ها در رده گروه‌های پرخطر بوده‌اند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان