arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

آخرین اخبار ورود نظامیان ترکیه به عراق/واکنش روسها به حضور نظامیان ترکیه ای در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موضع آنکارا ضد دبیر کل اتحادیه عرب و واکنش روسیه در قبال ورود نظامیان ترکیه به خاک عراق از مهمترین اخبار مربوط به دخالت ترکیه درعراق است.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از روزنامه القدس العربی، تانجو بلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با اشاره به موضع گیری نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب درباره نقض حاکمیت عراق از سوی ترکیه به آن واکنش نشان داد.

وی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره موضع گیری العربی علیه ترکیه درباره ورود نظامیان ترکیه به عراق آن را بی ارزش و فاقد مشروعیت دانست.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بیان کرد: موضع نبیل العربی بیانگر دیدگاههای سازمانی که وی نماینده آن است(اتحادیه عرب) نیست.

وی افزود: مواضعی که از سوی نبیل العربی در ششم ماه دسامبر جاری بیان شده است دیدگاه های شخصی وی و بدون مشورت در اتحادیه عرب بوده است.

بیلگیچ تاکید کرد: نبیل العربی قبلا نیز اظهارات مشابه ای و مواضعی ضد ترکیه بیان کرده بود.

شایان ذکر است که 150 نظامی ترکیه ای بدون هماهنگی با دولت عراق وارد خاک عراق در استان نینوا شده اند و با وجود اولتیماتوم بغداد قصد خروج از این کشور را ندارند.

آمادگی  گروههای مقاومت اسلامی عراق برای رویارویی با ترکیه و آمریکا

از سوی دیگر عبدالعزیز الظالمی نماینده وابسته به فراکسیون الاحرار عراق گفت: ورود نظامیان ترکیه ای به عراق نقض حاکمیت آن است و نباید در قبال آن سکوت شود.

وی افزود: گروههای مقاومت اسلامی توان رویارویی با مداخله های ترکیه و آمریکا در اراضی عراق را دارند.

واکنش روسها به حضور نظامیان ترکیه ای در عراق

در همین حال وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حضور نظامیان ترکیه ای بدون موافقت بغداد در خاک عراق غیر قانونی است.

وزیران دفاع و خارجه به پارلمان می روند

منابع عراقی اعلام کردند: پارلمان طی دو روز آینده میزبان وزیران دفاع وخارجه با هدف بررسی ابعاد نقض حاکمیت عراق از سوی ترکیه و نحوه مقابله با آن خواهد بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان