arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

واکنش روسیه به حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به غیرنظامیان و نیروهای سوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از بمباران غیرنظامیان در سوریه و مواضع ارتش این کشور توسط هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو از اخبار حاکی از بمباران یک مرکز ارتش سوریه در حومه شهر دیر الزور توسط هواپیماهای ائتلاف آمریکایی و نیز حمله هوایی هواپیماها به منطقه الخان در استان الحسکه که بر اثر آن شمار زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند، به شدت نگران شده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده است : این حوادث نشان می دهد که اوضاع جبهه های مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق متشنج می شود.

در این بیانیه آمده است: «عامل دیگر و بسیار جدی تشنج زایی در منطقه حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه در خاک عراق در نزدیکی شهر موصل است که بدون درخواست مربوطه دولت قانونی عراق به این منطقه وارد شده اند. این گونه حضور نظامی را غیرقابل قبول می دانیم.»

در بیانیه وزارت خارجه روسیه، مساله اصلی در منطقه، نقض حاکمیت کشورها خوانده و گفته شده است: به اطلاع تمام بازیگران بین المللی می رسانیم مقابله موثر با تروریسم بین المللی فقط با هماهنگی با دولت هایی که در قلمرو آنها تروریست ها فعالیت می کنند و بیشترین بار مبارزه با این گروه ها را برعهده دارند، امکانپذیر است.

هواپیماهای ائتلاف آمریکایی روز گذشته منطقه الخان در استان الحسکه را بمباران کردند که بر اساس اطلاعات گروه نظارت بر حقوق بشر در سوریه دست کم 26 غیرنظامی سوری در جریان این حمله ددمنشانه جان خود را از دست دادند.

یکشنبه شب نیز چهار فروند هواپیمای ائتلاف به فرماندهی آمریکا، یکی از اردوگاه های ارتش سوریه را در منطقه دیرالزور با 9راکت هدف قرار دادند که بر اثر آن سه نظامی کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، یک مقام نظامی آمریکا روز دوشنبه روسیه را مسئول این حمله هوایی به ارتش سوریه دانست و گفت، واشنگتن مطمئن است روسیه مسئول حمله به یک پایگاه نظامی سوریه در دیرالزور است.

بمب افکن های ائتلاف غربی - عربی موسوم به «ضد داعش» بویژه آمریکا در یک سال گذشته بارها مواضع ارتش سوریه و عراق و نیروهای مردمی ضد تروریستی این دو کشور را هدف بمباران های خود قرار داده اند و حتی هنگام ارسال هوایی کمک های امدادی و تسلیحات، بیشتر این محموله ها را در مناطق تحت تسلط داعش و دیگر گروه های تروریستی رها می کنند.

اردوگاه ضدسوری شامل آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور همراه ترکیه با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با بسیج گروه های تروریستی ضدسوری برای ضربه زدن به سوریه تلاش می کنند و این کشور را مورد حمله گسترده قرار داده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان