arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

اظهارات نخست‌وزیر سابق استرالیا علیه اسلام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تونی ابوت، نخست وزیر سابق استرالیا که حدود دو سال سکان هدایت این کشور را بر عهده داشت و سیاست اسلام هراسی را پیگیری می کرد، در اظهاراتی عجیب بار دیگر ادعا کرد: غرب باید برتری فرهنگ خود را نسبت به اسلام اعلام کند.
 
تونی ابوت، نخست وزیر سابق استرالیا که یک کاتولیک است، از استرالیایی ها خواست معذرت خواهی به دلیل فرهنگ غربی اشان را متوقف کنند.
 
وی روز چهارشنبه در متنی که در سیدنی دیلی تلگراف منتشر شد، ادعا کرد: همه فرهنگ ها با هم برابر نیستند و غرب باید برتری خود را به اسلام که یک مشکل بزرگ دارد، اعلام کند.
 
نخست وزیر سابق استرالیا که ماه سپتامبر سال جاری در انتخابات درون حزبی مغلوب 'ماکلوم ترنبول' شد، از غرب خواست آماده اعلام برتری آشکار فرهنگ ما (غرب) با فرهنگی که کشتن مردم را با نام خدا توجیه می کند، باشد.
 
ابوت در این متن تلاش دارد فعالیت گروه های تروریستی مانند داعش را که به نام اسلام اما به اذن غرب به کشتار مردم و دیگر مسلمانان می پردازند به اسلام ربط داده و سیاست اسلام هراسی خود را پیگیری کند.
 
این در حالی است که گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده در سازمان های جاسوسی غربی و آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با فرهنگ خشن غرب شکل گرفته اند و فرامین این سازمان های جاسوسی و کاخ سفید را پیگیری می کنند.
 
آمریکا با کمک برخی دیگر از کشورهای غربی از جمله استرالیا با تشکیل ائتلاف ضد داعش، به ظاهر مدعی از بین بردن گروه تروریستی داعش است، ولی در طول یکسال گذشته که از شروع عملیات نظامی علیه این گروه تروریستی در سوریه می گذرد، هیچگونه دستاوردی علیه این گروه تروریستی بدست نیاورده است و در مقابل به بهانه مسلح کردن گروه های معترض دولت سوریه، اسلحه مورد نیاز داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه را تامین می کند.
 
تونی ابوت، نیز در دوره نخست وزیری خود از سیاست های کاخ سفید به شدت حمایت کرد و گروه های ضد اسلامی و نژادپرست در دوره وی به شدت فعال شدند.
 
نتایج یک مطالعه در هفته گذشته نیز نشان می دهد مسلمانان در شهر سیدنی سه برابر دیگر استرالیایی ها مورد تبعیض و نژادپرستی قرار می گیرند، در حالی که روابط مسلمانان با غیرمسلمانان دوستانه است.
 
دولت و پلیس استرالیا از دوره ابوت به بهانه مبارزه با تروریسم به طور غیرمستقیم سیاست اسلام هراسی را در پیش گرفته و تلاش کردند هر حرکت منفی در این کشور را به اسلام ارتباط دهند که این امر باعث واکنش گروه های نژادپرست و ضد اسلامی شد.
 
نخست وزیر سابق استرالیا در ادامه مقاله خود از استرالیایی ها خواست برای ارزش های غربی خود معذرت خواهی نکنند و ادعا کرد: مشکلات زیادی در اسلام وجود دارد' که 'نمی توانیم نادیده بگیریم.
 
وی که پیش از ورود به عرصه سیاست یک کشیش کاتولیک بوده و در زمانی«راهب دیوانه» لقب گرفته بود، نوشت: استرالیا باید فرهنگ غربی را تبلیغ کند و عذرخواهی در مورد ارزش هایی که کشور ما را آزاد، سالم و مترقی کرده اند باید متوقف شود.
 
تونی ابوت افزود: از نظر فرهنگی، درخواست برای وفاداری به استرالیا و احترام به تمدن غرب مسئله حساسی نیست.
نخست وزیر سابق استرالیا نوشت: ما خود باید علیه کسانی که خواستار از بین آزادی ما هستند، اقدام کنیم.
 
تارنمای شبکه خبری آسیا به نقل از 'ریچارد دی ناتال' رهبر سبزهای استرالیا، نوشت: تونی ابوت یک نیروی تخریب گر و تفرفه افکن فوق العاده در عرصه سیاسی استرالیا است که نماینده مردم این کشور محسوب نمی شود.
 
وی همچنین گفت: ابوت باید هر چه زودتر از عرصه سیاسی استرالیا محو شود. این امر هم برای خودش و برای جامعه استرالیا مناست تر است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: استرالیا ، اسلام
نظرات بینندگان