arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

کشته شدن نیروهای «بلک واتر» در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جریان حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تعدادی از نیروهای خارجی ائتلاف متجاوزان عربستانی از جمله نیروهای کلمبیایی و انگلیسی کشته شدند.
 
به گزارش سایت خبری العهد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند ضربات گسترده‌ای را به متجاوزان خارجی در منطقه تعز وارد کنند به صورتی که شش کلمبیایی و فرمانده استرالیایی آنها در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.
 
پیشتر نیز منابع نظامی از کشته شدن هفت متجاوز خارجی و فرمانده انگلیسی آنها خبر داده بودند تمامی این افراد در شرکت آمریکایی بلک واتر که خدمات امنیتی ارائه می‌دهد و از سوی متجاوزان سعودی برای نفوذ در جبهه نیروهای یمنی اجیر شده بودند کار می کردند.
 
این تلاش سعودی‌ها بعد از شکست نیروهای متجاوز و تروریستهای القاعده در دستیابی به پیشروی‌هایی از سمت جنوب به سوی تعز صورت گرفت.
 
یک منبع نظامی یمنی عنوان داشت که نیروهای کلمبیایی به همراه فیلیپ استیتمن، فرمانده استرالیایی‌شان در منطقه العمری واقع در تعزکشته شدند.
 
شرکت امنیتی بلک واتر جنایت‌های وحشیانه بسیاری را در عراق مرتکب شده بود به طوری که ارتش آمریکا در جریان لشکرکشی به عراق از این شرکت استفاده کرده بود.
 
نیروهای ارتش یمن همچنین توانستند با استفاده از توپخانه‌ها و موشکهای خود نیروها و تجهیزات عربستان را در تعدادی از مواضعشان در مناطق جیزان و عسیر مورد هدف قرار دهند.
 
منابع نظامی عنوان داشتند که در جریان این عملیات مرکز نظامی الرمضه مورد هدف قرار گرفت و موشک‌های ساخت یمن پادگان العین الحاره و همچنین مواضع نظامی در جنوب الخوبه را مورد هدف قرار دادند.
 
از سوی دیگر اختلافات و درگیری‌ها میان شبه نظامیان طرفدار متجاوزان سعودی بالا گرفت به طوری که افراد مسلح قبیله عبیده یکی از رهبران برجسته افراد مسلح در مأرب به نام عبدالله را ربودند. منابع محلی عنوان داشتند که این اقدام بعد از کشته شدن تعدادی از افراد قبیله عبیده به دست افراد مسلح مذکور صورت گرفت.
 
این در حالی است که همچنان تجاوزات هوایی عربستان علیه مناطق مختلف یمن ادامه دارد به طوری که در تازه‌ترین این حملات مناطقی در استان البیضا و الحدیده مورد هدف قرار گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان