arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

چرخ بال های روسیه به یاری آسیب دیدگان تاجیک رسیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چرخ بال های پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان برای رساندن مواد مورد نیاز آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر در بدخشان تاجیکستان به پرواز درآمدند.

رسانه های تاجیکستان به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کردند که چرخ بال های روسیه مستقر در تاجیکستان روزجاری در چند نوبت به مناطق سخت گذر آسیب دیده از زمین لرزه اخیر بدخشان تاجیکستان پرواز کرده و مواد اولیه مورد نیاز را به این مناطق رسانده اند.

درپی زمین لرزه روز دوشنبه هفته جاری در منطقه بدخشان تاجیکستان روز جاری هیات دولت تاجیکستان به ریاست امام علی رحمان تشکیل و در ارتباط با تسریع در کمک رسانی و رفع آسیب ها تدابیر لازم را اتخاذ کردند.

طبق اطلاع دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان در آغاز جلسه امروز قاهر رسول زاده نخست وزیر تاجیکستان گزارش داد که بر اثر این زلزله در قلمرو استان بدخشان 237 خانه کاملا از بین رفته و به 588 خانه نیز آسیب جدی وارد شده است. علاوه براین درناحیه روشان 214 خانه به صورت کامل و 205 خانه دچار آسیب جدی شده است.علاوه براین بر اثر این زلزله ساختمان های اجتماعی از جمله مدارس و موسسه های تعلیمی ریادی دچار آسیب شده اند.

پاکسازی و بازسازی راههای مسدود شده و ارسال هرچه سریعتر مواد غذایی و سوختی به مناطق آسیب دیده از جمله مصوبات این جلسه بوده است.

امام علی رحمان در این جلسه به مسئولین سفارش داد که درمکانهای بی خطر برای ساخت محله های جدید مسکونی تدابیر لازم اندیشیده شود.

شدت زلزله روز دوشنبه در کانون آن در 369 کیلومتری شرق دوشنبه، پایتخت، 7.2 ریشتر و در شهر دوشنبه 3 تا 4 ریشتراعلام شده است.
بعد از وقوع زلزله نیز 10 پس لرزه با شدت های 4.5 تا 5.5 ریشتر رخ داده است.
چرخ بال های جنگی، نقلیاتی سنگین روسیه ماه آکتبر سال جاری به تاجیکستان آمده و در فرودگاه عینی شهر دوشنبه مستقر شده بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان