arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

قائم مقام وزیر امور خارجه:ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا هدیه ای به گروه های افراطی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر امور خارجه از اظهارات نامزد ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم ممانعت از ورود مسلمانان به خاک آمریکا انتقاد کرد و گفت: اسلام هراسی در غرب کمکی به مبارزه با تروریسم نمی کند، بلکه این گونه اظهارات هدیه ای به گروه های افراطی است.

به گزارش انتخاب؛ به نقل  از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرتضی سرمدی روز چهارشنبه این مطلب را در دیدار لنیتا تویواکا وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند مطرح کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه نگاه دو کشور به تروریسم و افراطی گری را مشترک دانست و تصریح کرد: تروریسم به یک منطقه محدود نمی شود و می تواند به سراسر جهان گسترش یابد.
سرمدی همچنین با اشاره به وجود زمینه های مثبت برای توسعه مناسبات بین ایران و فنلاند، بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.
وی با بیان این که با افزایش رفت و آمد هیات های دو کشور ،مشورت و رایزنی برای ارتقای روابط به ویژه در زمینه اقتصادی نیز گسترش می یابد، همکاری دو کشور را در زمینه سرمایه گذاری و سایر حوزه هایی که در آن قابلیت همکاری وجود دارد،خواستار شد.

**جامعه بین المللی باید در مورد ریشه ها و عواقب تروریسم همکاری کند
لنیتا تویواکا وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند در این ملاقات تصریح کرد: هیاتی که از فنلاند به ایران سفر کرده، بزرگترین هیات فنلاندی است که ظرف سال های اخیر از جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده است.
وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند افزود: مذاکرات خوبی با طرف های ایرانی در زمینه های مختلف از جمله مسائل انرژی،جنگلداری و امور بهداشت و درمان داشتیم.
همچنین تویواکا با اشاره به گسترش تروریسم و افراطی گری و سرایت آن به اروپا، آن را خطری برای جهان دانست و بر لزوم همکاری کشورها در این رابطه تاکید کرد.
وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند همچنین موضوع آوارگان و مهاجرت انها به اروپا را نیز از موضوعات قابل توجه ذکر کرد که جامعه بین المللی باید برای تدبیر در مورد ریشه ها و عواقب آن همکاری کند.
به گزارش ایرنا، لنیتا تویواکا وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند در راس یک هیات اقتصادی به ایران سفر کرده است و عصر دیروز نیز با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت و گو کرد.

نظرات بینندگان