arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

موضوع گفت و گوی تلفنی پوتین و کامرون درباره اوضاع سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در گفت و گویی تلفنی در باره اوضاع سوریه و روند حل و فصل بحران این کشور مذاکره کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد: رییس جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس امروز در گفت و گویی تلفنی در باره اوضاع خاورمیانه مذاکره کردند و اوضاع سوریه و روند حل و فصل سیاسی مسایل آن کشور در مرکز توجه دو طرف قرار داشت.

سران روسیه و انگلیس همچنین در خصوص مسایل مهم مربوط به امنیت منطقه خاورمیانه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

طرف های روس و انگلیسی به تشابه رویکردهای مسکو و لندن در قبال تهدیدهای ناشی از گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی فعال در منطقه خاورمیانه اشاره کردند.

در این رابطه پوتین و کامرون در خصوص مسایل مربوط به برقراری همکاری های دوجانبه سازمان های دولتی دو کشور گفت و گو کردند.

نخست وزیر انگلیس در این گفت و گوی تلفنی قتل خلبان روس در جریان سرنگونی بمب افکن سوخو-24 روسی توسط جنگنده اف-16 را به رییس جمهوری روسیه تسلیت گفت.

پوتین هم از کارشناسان انگلیسی برای شرکت در رمزخوانی محتویات جعبه سیاه بمب افکن ساقط شده روسی در مسکو دعوت کرد.

بمب افکن سوخو-24 روسیه دو هفته پیش بر اثر اصابت راکت جنگنده اف-16 ترکیه در حریم هوایی سوریه سقوط کرد و یک خلبان آن کشته شد و کمک خلبان نیز نجات یافت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه بر ضرورت بررسی محتویات جعبه سیاه بمب افکن سوخو-24 ساقط شده توسط جنگنده ترکیه با حضور کارشناسان بین المللی تاکید کرد.

روسیه و انگلیس در مساله مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه به ویژه سوریه اختلاف دارند و در حالی که مسکو بر همکاری با دمشق در مبارزه با تروریسم تاکید دارد لندن در راستای سیاست های امریکا از برخی گروه های تروریستی به بهانه میانه رو بودن انها در مسایل سوریه حمایت می کند و به این گروه ها سلاح و تجهیزات نظامی تحویل می دهد.

اردوگاه ضدسوری شامل آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور همراه ترکیه با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با بسیج گروه های تروریستی ضدسوری برای ضربه زدن به سوریه تلاش می کنند و این کشور را مورد حمله گسترده قرار داده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بمب افکن ، سوخو ، راکت
نظرات بینندگان