arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

«مکس دیوانه» پیشتاز اسکار استرالیایی‌ها شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی «جیمز میلر» شش جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و کارگردانی را از آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا دریافت کرد.

فیلم آخرالزمانی و هیجانی «مکس دیوانه: جاده خشم» که تاکنون عملکرد موفقی در فصل جوایز سینمایی 2016- 2015 داشته است، در جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا علاوه بر کسب عنوان بهترین فیلم و کارگرانی، چهار جایزه یگر از جمله بهترین جلوه های بصری و فیلمبرداری را نیز کسب کرد.

«مکس دیوانه» امسال پرفروش‌ترین فیلم سینماهای استرالیا بود و تاکنون توانسته فروش 16 میلیون دلاری را در سینماهای این کشور ثبت کند.

ساخته «جورج میلر» استرالیایی چندی پیش عنوان بهترین فیلم سال 2015 را از سوی هیئت ملی نقد آمریکا به دست آورد و یکی از 20 فیلم حاضر در فهرست بلند جوایز اسکار بهترین جلوه‌های ویژه بصری است.

این فیلم 150 میلیون دلاری که اولین نمایش خود را در ماه می 2015 و پس از نمایش در جشنواره فیلم کن تجربه کرد تاکنون موفق به ثبت رقمی بالغ بر 375 میلیون دلار در گیشه جهانی شده است.

در سایر بخش‌ها، فیلم «خیاط زنانه» به کارگردانی «ژاکلین مورهاوس» جایزه بهترین بازیگر زن را برای «کیت وینزلت» از جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا به ارمغان آورد و «جودی دیویس» و «هوگو ویوینگ» نیز برای بازی در این فیلم به ترتیب جایزه نقش مکمل زن و مرد را از آن خود کردند و «مایکل کیتون» نیز برا بازی در فیلم «آخرین تاکسی به داروین» جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد این رویداد سینمایی را به خانه برد.

فیلم استرالیایی «خیاط زنانه» که تاکنون فروش 11.7 میلیون دلاری را در سینماهای این کشو رقم زده است، توانست جایزه فیلم منتخب مردم را نیز از اسکار سینمای استرالیا کسب کند.

«مل گیبسون» بازیگر سرشناس و استرالیایی سینمای جهان که هم اکنون برای ساخت فیلم جدیدش «لبه اره» در استرالیا به سر می‌برد یکی از اعطاء کنندگان جوایز ر این رویداد سینمایی بود و «کیت بلانشت» بازیگر برنده دو جایزه اسکار اهل استرالیا نیز با حضور در مراسم این رویداد سینمایی جایزه دستاورد سینمایی «لانگفورد لیل» بالاترین نشان سینمایی کشور استرالیا را دریافت کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان