arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

تهدید داعش در جنوب شرق آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع سنگاپور گفت، نیروهای داعش تهدید جدی برای جنوب شرق آسیا محسوب می‌شوند چون تعدادی از آنها شهروندان این منطقه هستند که از جنگ در عراق و سوریه به کشورهای خود بازمی‌گردند.

به گزارش آسوشتیدپرس، انجی انگ هن، وزیر دفاع سنگاپور که در جریان سخنرانی در اندیشکده مرکز امنیت نوین آمریکا سخنرانی می‌کرد، همچنین گفت، گروه های مرتبط با القاعده نظیر "جماعت اسلامی" و "ابوسیاف" تهدیدی علیه امنیت منطقه هستند چون با داعش اعلام بیعت کرده‌اند.

وی ادامه داد، در سه سال گذشته داعش و ایدئولوژی آن تعداد زیادی را از اندونزی، مالزی و سنگاپور به خود جذب کرده است و این افراد بیشتر از تعداد کسانی است که به القاعده در 10 سال گذشته و پس از حملات 11 سپتامبر 2001 جذب شده‌اند.

وزیر دفاع سنگاپور گفت:‌ مالزی گزارش داده که بیش از 150 تن به عراق و سوریه رفته تا به داعش بپیوندند که اعضای ارتش مالزی را نیز شامل می‌شوند. همچنین اندونزی نیز گزارش داده که بیش از 500 تن به این دو کشور رفته و تعداد کمی از سنگاپور به عراق و سوریه رفته‌اند تا به داعش کمک کنند.

وزیر دفاع سنگاپور همچنین ادامه داد: نیروهایی که از کشورهای عراق و سوریه به کشورهای خود بازمی گردند با داعش اعلام بیعید کرده‌اند و ماموریت آنها تشکیل یک "خلافت اسلامی" در کشورهای خودشان است. آنها حامی داعش هستند و نیروهایی آموزش دیده و با انگیزه‌اند و دارای یک دیدگاه مشترک هستند.

وی بر اهمیت تبادل اطلاعات میان کشورهای منطقه تاکید کرد تا به این وسیله به مقابله با این گروه تروریستی بپردازند و گفت: حامیان گروه های مرتبط با القاعده در جنوب شرق آسیا با داعش بیعیت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان