arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

لغو فعالیت های وابسته بازرگانی سفارت عراق در ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت بازرگانی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد، فعالیت وابسته بازرگانی سفارت این کشور در ترکیه لغو می شود.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز ، وزارت بازرگانی عراق با صدور بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: محمد شیاع السودانی معاون وزیر بازرگانی عراق امروز از اتخاذ این تصمیم خبر داد.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این کشور از شهروندان خود خواسته به دلایل امنیتی به استثنای اقلیم کردستان به عراق مسافرت نکنند.

روابط عراق و ترکیه پس از ورود نیروهای نظامی ترکیه به عراق متشنج شده است.

امروز احمد جمال سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در گفت وگو با پایگاه خبری سومریه نیوز گفت، وزارت امور خارجه عراق رایزنی های خود را با اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز کرده و خواستار صدور قطعنامه ای در محکومیت اقدام ترکیه در ورود به خاک عراق که نقض حاکمیت ملی این کشور به شمار می آید، شده است.

وی همچنین از اتحادیه عرب خواست نشست فوری درباره حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور برگزار کند.

باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق نیز روز گذشته در این باره گفته بود: حضور بیش از یکهزار و 100 نظامی ترکیه به همراه شماری تانک، زرهپوش و نیروهای اطلاعاتی در منطقه «بعشیقه»، تهدیدی علیه امنیت ملی عراق به شمار می رود.

نخست وزیر عراق یکشنبه شب در بیانیه ای، 48 ساعت به ارتش ترکیه فرصت داد خاک این کشور را ترک کند و آنکارا را تهدید کرد در صورت عدم عقب نشینی، موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل خواهد کشید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان