arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

مرجع تقلیدی که از لباس‌های خارجی استفاده نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«یاد یار» متن مصاحبه‌ای است که سید محمود مرعشی‌نجفی، در ارتباط شخصیت علمی و عملی آیت‌الله مرعشی‌نجفی‌(ره) بیان کرده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مجموعه که پژوهش‌هایی درباره نسخه‌های خطی در ایران و جهان انجام داده، حاوی مطالبی در ارتباط با کتاب و کتاب‌شناسی و گزارش سفر به دیگر کشورها می‌باشد.

 در این کتاب آمده است:‌ یکی از خصوصیات عملی آیت الله مرعشی‌نجفی این بوده که معظم‌له هیچ وقت از لباس‌های خارجی استفاده نکرده و این روش را مبارزه با استکبار می‌دانست و حتی موقعی که خیاط می‌خواست از دکمه خارجی برای لباس وی، استفاده کند، آقا اجازه نداد و از قیطان به جای دکمه در لباسش استفاده می‌کرد.

برخی از عناوین این کتاب شامل: «زیور دانشوران»، «سیرة والدی»، «غزالی‌نامه»، «نوشتار سه بخشی شناخت نامه کتابخانه» و «بحر در کوزه» و... می‌باشد.

«زنوزی و کتابه ریاض الحجة»، «سنة الاجازه لذی علما الامامیة»، «گزارش سفر به شوروی»، «کتابچه کلام‌الله و کتب کتابخانه آستان قدس رضوی» و «کلینی‌نامه» از دیگر عناوین جلد پنجم این مجموعه می‌باشد.

در مبحثی تحت عنوان کلینی‌نامه، فهرستی از نسخه‌های کتب ثقه‌الاسلام کلینی، که در کتابخانه آیت‌الله‌ مرعشی‌نجفی‌ (ره)، نگهداری شود را به تفصیل، توضیح می‌دهد در این بخش به 138 نسخه‌های خطی اصول و فروع کافی اشاره شده و همچنین شرح‌ها و ترجمه‌هایی که بر این دو کتاب شریف نوشته شده، به تفصیل پرداخته شده است.

جلد پنجم مجموعه کتب نسخه‌شناسی، اثر سید محمود مرعشی نجفی با شمارگان 1500 نسخه، در 560 صحفه از سوی انتشارات صحیفه خرد با همکاری کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله مرعشی‌نجفی‌(ره) به چاپ رسیده است.

نظرات بینندگان