arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

وقوع طوفانهای سهمگین در ایالت واشنگتن /۲ نفر کشته شدند و هزاران نفر بدون برق ماندند+تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طوفان‌های سهمگین شمال غربی «پاسیفیک» ایالت «واشنگتن» آمریکا، روز چهارشنبه (دیروز) به رانش زمین و سیلاب شدید در این منطقه منجر شد و متعاقب آن هزاران نفر به دلیل قطعی برق در تاریکی فرو رفتند و دو زن نیز در «اورگان» جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری رویترز، در سه روز اخیر، بیش از 12 سانتی‌متر باران در منطقه «پورتلند» باریده است که این مقدار تقریباً به اندازه تمامی بارانی است که در یک سال معمولی در ماه دسامبر می‌بارد.

سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرده است که مناطق کوهستانی اورگان و ایالت واشنگتن که به دلیل شدت باران، «جی اینسلی» فرماندار این ایالت روز چهارشنبه در آن اعلام وضعیت اضطراری کرد، بیش از 3.5 متر باران دریافت کرده‌اند.

این طوفان‌های شدید موجب ایجاد گودال‌هایی در چندین جاده اصلی شده است و رودخانه‌ها نیز سرریز شده‌اند و موجب مسدود شدن جاده‌ها شده است.

وقوع طوفانهای سهمگین در ایالت واشنگتن /۲ نفر کشته شدند و هزاران نفر بدون برق ماندند+تصاویر


گزارش‌ها حاکی از آن است که مدارس در مناطقی که بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند، برای سومین روز متوالی تعطیل اعلام شده است.

مسئولان هواشناسی آمریکا هنوز نتوانسته‌اند تأیید کنند که آیا ارتباطی بین این طوفانهای سهمگین با پدیده «ال نینو» وجود دارد یا خیر.

وقوع طوفانهای سهمگین در ایالت واشنگتن /۲ نفر کشته شدند و هزاران نفر بدون برق ماندند+تصاویر

طبق گزارش رویترز، یک زن 60 ساله بر اثر سقوط یک درخت بر سقف خانه‌اش جان خود را از دست داد و یک زن دیگر نیز روز چهارشنبه بر اثر فرورفتن خودرویش در آب در منطقه «کلات اسکین» غرق شد و جانش را از دست داد.

شدت سیلاب به اندازه‌ای است که خارج از «تاکوما»، واشنگتن، چندین نفر شب گذشته به داخل رودخانه‌ای سقوط کردند که طی عملیات نجات از آب بیرون کشیده شدند.

طبق این گزارش، مرکز سرویس برق سیاتل گزارش کرد که 37 هزار نفر از مشتریان آنها بعد از طوفانهای سهمگینی که این منطقه را درنوردید، با قطعی برق مواجه شدند.

این گزارش‌ می‌افزاید که 26 هزار مشتری دیگری در منطقه پورتلند با قطعی برق مواجه شدند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان