arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

گزارش‌های رسانه‌ای: رهبر داعش به لیبی گریخته است/ دیدار البغدادی با رهبر بوکوحرام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که در منطقه، تنش در روابط بغداد-آنکارا همه حواس ها را به خود معطوف کرده است، اخباری مبنی بر فرار ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی تکفیری داعش از عراق به خارج از این کشور حکایت دارد؛ اگرچه هنوز منابع رسمی در عراق و یا سایر کشورهای منطقه این خبر را تایید نکرده اند.

به گزارش انتخاب و به نقل از السومریه نیوز، روزنامه دیلی میلز در گزارشی بحث فرار البغدادی از موصل را مطرح کرده و نوشته است که او به لیبی گریخته است.

تشدید بمباران مواضع و مقرهای داعش در استان نینوا طی یک ماه گذشته به حدی بوده که گفته می شود، البغدادی برای درامان ماندن از این حملات به پایگاهی بزرگ در شهر 'سرت' در لیبی انتقال یافته است. شهر سرت، از جمله شهرهایی است که بطور کامل در کنترل گروه تکفیری تروریستی داعش قرار دارد.

این مطلب را 'الشروق' یک نشریه چاپ الجزایر نیز منعکس کرده است ، بدون آنکه جزییات بیشتری درباره این خبر داده باشد.

این رسانه ها همچنین توضیح نداده اند که اگر خبر صحت داشته باشد، البغدادی چگونه و از طریق چه کشورهایی می تواند از عراق خود را به لیبی رسانده باشد؟

و یک سایت اینترنتی موسوم به 'اخبار لیبی 24' به نقل از 'فجر لیبیا' از گروه های شبه نظامی، در لیبی نیز نوشته است: البغدادی طی روزهای اخیر بطور مخیفانه وارد سرت شده و در یک پایگاه بزرگ نظامی نگهداری می شود.

این منبع همچنین مدعی شده که ابوبکر شیکاو رهبر بوکوحرام در نیجریه که اخیرا با البغدادی بیعت کرده، در همین پایگاه با البغدادی بسر می برد.

حملات هوایی عراقی ها به مواضع و پایگاه های داعش در استان نینوا طی یک ماه گذشته تشدید شده و با توجه به شکست های پیاپی این گروه تروریستی در الانبار و صلاح الدین، روحیه نیروهای این گروه در موصل به شدت تضعیف شده است، بطوری که منابع می گویند، این گروه فرماندهان خود را در صورتی که پس از شکست در نبردها زنده بمانند، اعدام خواهد کرد.

گزارش ها درباره فرار البغدادی از عراق، طی روزهای اخیر با توجه به بالا گرفتن تنش ها درروابط ترکیه و عراق توجه چندانی را به خود جلب نکرده است.

این تنش ها از آنجا شروع شد که ترکیه از روز جمعه گذشته بیش از هزار و 200 نظامی خود را وارد پایگاه بعشیقه در استان نینوا کرد.

پیش از این تعدادی از افسران ترک مسئولیت آموزش جنگجویان سنی استان موصل را در این پایگاه بر عهده داشته اند و مقامات ترکیه می گویند این نظامیان را برای حفاظت از مربیان آموزش نظامی به منطقه گسیل کرده است.

ترکیه همچنان به درخواست های عراق برای تخلیه خاک این کشور پاسخ منفی داده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تکفیری ، نینوا ، داعش
نظرات بینندگان