arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

آغاز مرحله دوم رزمایش دریایی هند و روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از مرحله اول رزمایش مشترک روسیه و هند در نواحی ساحلی شمال‌شرقی اقیانوس هند که از 7 تا 9 دسامبر در جریان بود، نیروهای دریایی دو کشور از امروز وارد مرحله دوم برای انجام تمرینات نظامی خود در «خلیج بنگال» شدند.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، کشتی‌های جنگی روسیه و هند امروز بمنظور انجام مرحله فعالِ رزمایش دریایی خود، از پایگاه نظامی شهر «ویساکاپاتنام» واقع در ایالت «اوتارپرادش» هند خارج شدند. مرحله فعال این رزمایش، که هشتمین مورد از رزمایش‌های دریایی مشترک میان دو کشور محسوب می‌شود، تا 12 دسامبر ادامه خواهد داشت.

ملوانان در این مرحله توانمندی خود در انجام عملیات ضد زیردریایی را به اجرا خواهند گذاشت. ورود گروه‌های تهاجمی بمنظور بازپس‌گیری کشتی‌ تصرف‌شده توسط تروریست‌های فرضی با پشتیبانی بالگردها، بخش دیگری از مرحله فعلی رزمایش اعلام شده است.

ناوچۀ  رادارگریز چندمنظوره کلاس «شیوالیک» با نام «ساهیاردی اف-49»، ناوشکن «رانویر»، کشتی «آی‌ان‌اس شاکتی ای57»، زیردریایی دیزل-الکتریکی «سیندهور»، هواپیمای گشت دریایی «پی-8 پوسایدن بویینگ»، هواپیمای گشت ساحلی «دورنیِر دو 228»، دو فروند جت آموزشی تک‌موتورۀ «بی‌ای‌ئی سیستمزهاوک» و در نهایت چندین فروند بالگرد از جمله ناوگان دریایی و هوایی ارتش هند است که به این رزمایش راه پیدا کرده‌اند.

نیروی دریایی روسیه نیز در مقابل، ناو «واریاگ» کلاس اسلاوا مجهز به موشک‌های کروز، ناوشکن کلاس «سُورِمِنیی» مجهز به سامانه شلیک موشک‌های هوشمند، کشتی سوخت‌رسان اقیانوس‌پیمای «بوریس بوتوما» و قایق تندروی ناجی «آلاتائو» را برای شرکت در کارزار «ایندرا 2015» با خود به میدان آورده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان