arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

جان کربی: آمریکا خواهان افزایش روابط با دولت و ارتش پاکستان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جان کربی» بیان کرد: ما خواهان افزایش روابط خود با پاکستان هستیم و این روابط تنها محدود به روابط نظامی و ارتباط با ارتش این کشور نیست و ما خواهان افزایش روابط با دولت کنونی «اسلام آباد» نیز هستیم.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از روزنامه «پاکستان»، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته در کنفرانس خبری و در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی گسترش فعالیت های سیاسی ارتش پاکستان بیان داشت: آیا من به مقامات ارتش پاکستان اجازه افزایش فعالیت های سیاسی شان را داده ام؟!

وی افزود: مقامات ارتش پاکستان اخیرا دیدارهایی با سران نظامی آمریکا داشته اند و در واقع ما خواهان افزایش روابط خود با پاکستان هستیم و این روابط تنها محدود به روابط نظامی و ارتباط داشتن با ارتش این کشور نیست و ما خواهان افزایش روابط با دولت کنونی اسلام آباد نیز هستیم.

 وی همچنین در مورد روابط پاکستان و هند و شروع مذاکرات دو کشور بیان داشت: هند و پاکستان باید خودشان مسائلشان را حل کنند و روند مذاکرات باید ادامه داشته باشد تا از طریق رایزنی هایی که بین دو کشور صورت می گیرد مناقشات رفع گردد.

وی افزود ما خواستار ادامه مذاکرات دو کشور هستیم و در این راستا آمریکا هند و پاکستان را در جهت ادامه روند مذاکرات تشویق خواهد کرد.

کربی در مورد مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان نیز گفت: «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، ریاست این مذاکرات را برعهده دارد و ما خواهان ثبات و امنیت افغانستان از طریق مذاکرات صلح هستیم.

 وی افزود: ما خواهان پیشرفت افغانستان هستیم و برای تبدیل افغانستان به کشوری که قادر به دفاع از خویش باشد تمام تلاش خود را می کنیم.

جان کربی بیان داشت: افغانستان باید علاوه بر پاکستان با دیگر کشورهای همسایه نیز روابط خود را گسترش دهد. ملاقات های آتی سران کشورها در افغانستان بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین از پاکستان به خاطر میزبانی کنفرانس «قلب آسیا- روند استانبول» تشکر کرد و تصریح کرد: باید بپذیریم که برای پیشرفت و ترقی و همچنین حصول اهداف زمان زیادی مانده است. بنابراین باید تلاش خود را بیش از پیش ادامه دهیم.

 وی در پایان گفت: طالبان خطر بسیار بزرگی برای منطقه است؛ از حمله اخیر طالبان به استان «قندهار» می توان دریافت که بعضی از عناصر در طالبان عزم خود را برای گسترش تروریسم جزم کرده اند. افغانستان در حال تبدیل شدن به یک منطقه بسیار خطرناک است که باید برای رفع این مسأله چاره ای اندیشدید و تلاش بیشتری کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: سخنگو ، ارتش ، نظامی ، صلح
نظرات بینندگان