arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

کنترل نیروهای عراقی بر بخش غربی رمادی/کشته شدن 350 داعشی در حملات اخیر ائتلاف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با کنترل ارتش عراق بر بخش غربی شهرستان رمادی، ارتش آمریکا اعلام کرد که حملات هوایی در رمادی طی هفته اخیر به کشته شدن دستکم 350 تروریست انجامیده است.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عبدالغنی الاسدی، فرمانده اداره مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی به طور کامل کنترل بخش غربی شهرستان رمادی، مرکز استان الانبار را از پل فلسطین تا پل القاسم در دست گرفته‌اند.

وی گفت: ما منتظر دستور فرماندهی کل برای حمله به شهر رمادی یا هر مکان دیگر هستیم و آمادگی کامل را برای عملیات داریم. اوضاع انسانی در رمادی یکی از موانعی است که بر سر راه ما وجود دارد هرچند که ما قبلا از طریق بروشورهایی به ساکنان هشدار داده‌ایم که باید شهر را تخلیه کنند.

روز پنج شنبه نیز منابع امنیتی در استان الانبار اعلام کردند که نیروهای عراقی بخش جنوبی منطقه الملعب در جنوب رمادی را آزاد کردند.

همچنین ارتش آمریکا اعلام کرد که حملات هوایی که طی هفته گذشته مواضع داعش در رمادی را هدف قرار داده به کشته شدن 350 داعشی انجامیده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد که این مسئله حداقل به کاهش تعداد افراد مسلح در رمادی منجر شده است. به رغم این مسئله داعشی‌ها همچنان کنترل بخش اعظمی از رمادی را در دست دارند.

استیو وارن، سخنگوی ارتش آمریکا گفت که نیروهای عراقی به دلیل بمب‌ها و مین‌هایی که داعش کار گذاشته به کندی پیش می‌روند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان