arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

رمزگشایی از مالک هواپیماهای رها شده در مالزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مالک سه فروند هواپیمای مسافربری و باری غول پیکر که بیش از یکسال در فرودگاه بین المللی کوالالامپور پایتخت مالزی رها شده بود پس از درج آگهی فروش شناسایی و رمز گشایی شد

پس از آگهی فرودگاه بین المللی کوالالامپور مالزی برای تسویه حساب شرکت نامعلومی که بیش از یکسال سه فروند هواپیما را در گوشه ای از این فرودگاه رها کرده بود و تهدید به فروش این هواپیماها پس از خروج از فرودگاه، روز جمعه شرکت هوایی 'سوئیفت' آمریکا مالکیت این هواپیماها را بر عهده گرفت.

این شرکت در بیانیه ای که روزنامه های 'نیو استریت تایمز' و 'استار' مالزی آن را انعکاس دادند، ادعای مطرح شده توسط فرودگاه بین المللی کوالالامپور مبنی بر رها کردن این هواپیماها را رد کرد.
این شرکت هوایی آمریکایی که سال 1997 در آریزونا تاسیس و اکنون 68 فروند بوئینگ 737 در اختیار دارد در وب سایت خود، ادعا کرد از گزارش رسانه های محلی مالزی و رسانه های بین المللی در مورد رها و فراموش کردن این هواپیما توسط صاحب آن 'حیرت زده' شده است.

مقامات فرودگاه بین المللی کوالالامپور نیز اعلام کرده بودند از اینکه صاحبان هواپیمای بوئینگ 'اف 747-200' که بیش از یکسال است این هواپیماهای با ارزش را در این فرودگاه رها کرده اند، متعجب و متحیر هستند.

در آگهی که فرودگاه بین المللی کوالالامپور در روزنامه های مالزی منتشر و روز چهارشنبه در رسانه های این کشور نیز بازتاب زیادی داشت به مالکان این سه هواپیما 14 روز مهلت داده شد هواپیماها را تحویل بگیرند، در غیراینصورت براساس مقررات این کشور چوب حراج به این هواپیماها زده خواهد شد و یا آن ها را از فرودگاه خارج می کنند.

شرکت هوایی سوئیفت آمریکا نیز در بیانیه خود اعلام کرد براساس اسنادی که در اختیار دارد مالک بوئینگ ها است و این شرکت از هشتم ژوئن سال جاری صاحب این سه فروند هواپیما است که خریداری کرده است.

کاپیتان پترسون مدیر این شرکت ادعا کرد که اظهارنامه قانونی از مالک قبلی دارد که کنسولگری مالزی در هنگ کنگ آن را تایید کرده است.

رها کردن سه فروند هواپیمای بوئینگ 747 در فضای فرودگاه کوالالامپور در لحظه اول شاید عجیب به نظر آید، اما برخی گزارش ها نشان می دهد این کار به صورت منظم و شگفت آوری در دنیای صنعت حمل و نقل هوایی در سراسر جهان اتفاق می افتد.

پیش از این یک شرکت مکزیکی سه فروند هواپیمای بوئینگ 727 خود را در سه مکان مختلف رها کرده بود. یکی از این هواپیماها در ونزوئلا، دیگری در نیومکزیکو و یکی در فلوریدا رها شده بودند.
در فرودگاه استکهلم نیز یکی از هواپیماهای از رده خارج شده 747-200 و مشابه مدلی که در فرودگاه کوالالامپور است، سال 2002 رها شد و در سال 2008 این هواپیما به هتلی با 79 تخت در 27 اتاق تبدیل شد.

کابین خلبان نیز در این هتل به یک مجموعه لوکس، کامل همراه با حمام تبدیل شد.
در جهان، این هواپیماها به خانه های درختی، رستوران و کافه تبدیل می شوند، از جمله یک هواپیمای باری آمریکا در کاستاریکا به یک مجموعه تبدیل و هواپیمایی دیگری در آمستردام به آپارتمان تبدیل شدند.

بوئینگ 747-200 که مقامات فرودگاه کوالالامپور در پی صاحبش بودند گنجایش 450 مسافر را دارد و تقریبا 30 سال پیش ساخته شده است و در آن زمان حدود 100 میلیون رینگیت (حدود 24 میلیون دلار) ارزش داشت.

فرودگاه های مالزی پیش از این شاهد رها شدن هواپیما در این فرودگاه ها بوده و چند فروند هواپیما در 10 سال گذشته در فرودگاه کوالالامپور رها شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فرودگاه ، لوکس ، هتل ، کاستاریکا
نظرات بینندگان