arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

نوبخت: اختصاص 600 میلیارد تومان از تعهدات سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی/انجام تعهدات سفر دولت به خراسان رضوی تا پایان سال مالی 94

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : تا پایان سال مالی 94 تمامی تعهدات سفر شهریور ماه سال 93 رئیس جمهوری به خراسان رضوی اجرایی و انجام می شود.

محمد باقر نوبخت ظهر روز جمعه بعد از جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت در مشهد افزود : در این سفر تعهدات و برنامه ریزی های 15 ماه گذشته بعد از سفر دولت مرور شد.

وی با بیان اینکه در سفر پارسال هیات دولت به خراسان رضوی 78 طرح و پروژه با اعتبار 9 هزار و 750 میلیارد ریال مصوب شد که قرار بود عمده آنها ظرف دو سال و برخی طرح ها چون طرح رسیدگی و بهسازی رودخانه کشف رود سه ساله به انجام برسد.

نوبخت عنوان کرد : تاکنون با وجود همه محدودیت ها بالغ بر شش هزار میلیارد ریال از این اعتبار اختصاص یافته و به بیش از 44 طرح به طور کامل و 100 درصدی اعتبارات مصوب پرداخت شد.
وی افزود : برنامه ریزی شده تا پایان سال مالی 94 یعنی خردادماه 95 همه تعهدات سفر رئیس جمهور به استان اجرایی می شود.

سخنگوی دولت در خصوص بودجه زیارت هم گفت : ردیف بودجه منحصر به فردی به مشهد اختصاص داده نمی شود زیرا این دیدگاه وجود دارد که اعتبار مشهد باید اعتبار مناسبی همراه با شهرهای دیگر کشور باشد ضمن آنکه باید در نظر داشت هیچ نقطه ای از کشور تقدس مکانی و جایگاه معنوی مشهد را ندارد.

وی با بیان اینکه مشهد الرضا (ع) به واسطه تقدس مکانی و وجود مرقد مطهر رضوی ،جاذبه فراوانی برای ایرانیان و شیعیان جهان دارد ، افزود : دو وظیفه اصلی بر عهده ما می باشد نخست آنکه مشهد را به آن اندازه تجهیز و امکانات و نیاز های آن را تامین کنیم که ظرفیت پذیرایی از همه ایرانیان را داشته باشد از سویی دیگر باید به سایر نقاط کشور و نیازهای آنها نیز توجه شود.
وی ابراز امیدواری کرد با منابع محدودی که دولت در اختیار را دارد بتوان به صورت عادلانه اعتبارات را بین مشهد و سایر نقاط کشور توزیع کرد.

نوبخت به آمادگی مشهد برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اشاره کرد و گفت : هنوز بودجه ای برای خراسان رضوی قطعی نشده و مقرر گردید هفته آینده ارقام جمع بندی و برنامه ریزی شود.

نوبخت افزود : در خصوص طرح های نیمه تمام شهر مشهد دو موضوع مهم باید مورد توجه شود نخست اینکه شهرنشینی در قالب طرح توسعه و عمران مشهد است که باید مبنای عمل قرار گیرد و از سویی دیگر مباحث فرهنگی و مذهبی با توجه به نامگذاری این شهر بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید مد نظر باشد.

وی در خصوص بودجه کشف رود هم گفت : بخشی از بودجه این طرح تخصص داده شده و چون پرداخت باید از محل مواد 10 و 12 قانون تنظیم بخشی از مقررات و مدیریت بحران پرداخت شود مشکلاتی در پرداخت اعتبار ایجاد شده است.

رئیس جمهوری ظهر پنجشنبه به منظور زیارت بارگاه نورانی امام رضا (ع) و شرکت در مراسم عزاداری ائمه معصومین وارد مشهد مقدس شد.

تشکیل جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان خراسان رضوی و بررسی وضعیت استان در بخش های مختلف از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر دو روزه به مشهد مقدس خواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان