arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

ترامپ: مرکل آسیب های زیادی به آلمان وارد کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد جمهوریخواه آمریکا انتقاد شدیدی به سیاست‌های صدر اعظم آلمان در قبال پناهندگان و انتخاب وی از طرف مجله تایم به عنوان شخصیت سال وارد کرده و گفت: مرکل آسیب های زیادی به آلمان وارد کرده است.

به گزارش  روزنامه آلمانی "دی ولت"، "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدیدا به صدر اعظم آلمان به دلیل سیاست های وی در قبال پناهندگان انتقاد وارد کرده و اظهار داشت مرکل به آلمان آسیب های زیادی وارد کرده است.

وی که روز گذشته در گفتگو با  شبکه خبری "فاکس نیوز" سخن می گفت همچنین تصریح کرد که آلمان مسائل زیادی دارد که از جمله آن ها جرم و جنایت های بی سابقه است.

ترامپ یک فاجعه کامل را برای آلمان در چنین شرایطی پیش بینی کرده و گفت: البته باید به پناهندگان کمک شود، اما ما باید مناطق حفاظت شده در سوریه خلق کرده و اروپا را نابود نکنیم. اروپا حالا مسائلی را تجربه می کند که از حدود یک میلیون سال پیش در این قاره دیده نشده است.

نامزد جمهوریخواه آمریکا با این پیش زمینه همچنین به این مسئله که مجله تایم مرکل را به عنوان شخصیت سال 2015 مشخص کرده است انتقاد وارد کرده و گفت: من اعتقاد دارم که آن ها شخصیتی را برای این منظور انتخاب کرده اند که واقعا به آلمان آسیب های کلانی وارد کرده است.

وی افزود: در ضمن آلمان با سیاست پناهندگان خود مسئولیت بسیاری مسائل که در اروپا وجود دارد را بر عهده دارد.

مجله آمریکایی " تایم" روز چهارشنبه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را به عنوان شخصیت سال 2015 برگزید و از توانایی وی برای مقابله با چالش هایی که اروپاطی امسال با آن ها مواجه بود تقدیر کرد

ترامپ که نامزد پیشتاز جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است اخیرا با اظهارات خود مبنی بر لزوم ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا موجبات خشم و نارضایتی بسیاری گروه ها و شخصیت ها را فراهم کرده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان