arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

پناهندگان چقدر هزینه برای آلمان دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا - براساس گزارشی که روز جمعه توسط یک اندیشکده اقتصادی مستقر در کیل واقع در شمال آلمان انتشار یافت، بحران پناهندگی سالانه حدود 55 میلیارد یورو برای آلمان هزینه در بر خواهد داشت.

موسسه کیل برای اقتصاد جهانی اعلام کرد : هزینه سالانه میزبانی از پناهندگان در المان می تواند حدود 55 میلیارد یورو باشد البته اگر جریان سرازیر شدن پناهندگان درهمان حد فعلی باقی بماند.

به گفته تحلیلگران این اندیشکده ، این برآورد هزینه براساس پیش بینی هایی درمورد ورود سالانه یک میلیون پناهنده به آلمان تا سال 2020 صورت گرفته است.

موسسه مزبور تاکید دارد که آلمان با بزرگترین چالش مالی خود از زمان وحدت مجدد دو آلمان درسال 1990 روبرو شده است.

کارشناسان اندیشکده پیش بینی می کنند که سی درصد از پناهندگانی که وارد آلمان می شوند بعدا این کشور را برای بازگشت به سرزمین مادری شان ترک خواهند کرد در حالی که 70 درصد از آنها تا ابد در آلمان خواهند ماند.

هزینه سالانه هر یک از پناهندگان حدود 13هزار یورو برآورد شده است. بحران پناهندگی که بدترین بحران در این کشور از زمان جنگ جهانی دوم است منجر به تظاهرات گسترده ای طی هفته های اخیر شده و معترضان آشکارا استعفای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را خواستار شده اند.

درهمین براساس یک مطالعه انجام شده ازسوی مجله اشپیگل ، کمی بیش از نیمی از آلمانی ها پناهندگان را یک تهدید امنیتی برای کشور خود می دانند.
نظرات بینندگان