arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

ترفند بانک‌ها برای جلب مشتری‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تبلیغات بانک‌ها برای جلب نظر مردم به منظور افتتاح حساب و سپرده‌گذاری هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. در تازه‌ترین اقدام، یکی از بانک‌ها که زیر مجموعه شهرداری قرار دارد، با تبلیغات ارائه کارت‌های تخفیف‌دار مترو برای دانش آموزان، دانشجویان، سالمندان و افراد خاص به مشتری‌گیری می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، چند ماه است که در ایستگاه‌های مترو بروشورهایی در بخش فروش بلیط به مسافران داده می‌شود مبنی بر ارائه تخفیف‌های 50درصدی کارت‌های اعتباری مترو و با توجه به این‌که فروش کارت‌های اعتباری مدت‌دار با تخفیف‌های ویژه از دو سال پیش متوقف شده، مورد توجه مسافران قرار گرفته است.

در نگاه نخست، اینگونه پنداشته می‌شود که خود مترو تسهیلات جدیدی را برای مسافران در نظر گرفته است، ولی نگاهی به اطلاعات مندرج در این بروشورها مشخص می‌کند که دریافت این کارت‌ها صرفا از طریق پر کردن اینترنتی فرم ثبت‌نام امکان‌پذیر است. بر این اساس متقاضی باید ابتدا به سایت اینترنتی مربوطه مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام به پرداخت الکترونیکی وجه حداقل 20 هزار تومانی به حساب بانک مورد نظر کند تا از تخفیف 50 درصدی (کسب اعتبار 30 هزار تومانی) بهره‌مند شود؛ با این توضیح که مبلغ 5000 تومان بابت صدور کارت اعتباری از مبلغ اولیه کسر می‌شود. به این ترتیب بعد از صرف چند روز به دلیل آنچه که در سایت مربوطه استعلام اطلاعات فرد متقاضی ذکر شده، پیامکی حاوی صدور کارت اعتباری مترو و مکان تحویل گرفتن آن به تلفن همراه متقاضی ارسال می‌شود. مکان‌های تحویل این کارت‌ها نیز در تعدادی محدود از ایستگاه‌های اصلی مترو قرار دارد که معمولا با تعداد زیاد متقاضیان دریافت این کارت‌ها مواجه است.

نکته قابل تامل اینجاست که در برخی موارد پس از مراجعه افراد به ایستگاه مترو ذکر شده در پیامک، پس از معطلی نسبتا طولانی برای پیدا کردن کارت، در نهایت به آنان اعلام شده که کارتشان پیدا نشده و این وعده داده می‌شود که در اولین فرصت با آنان تماس گرفته خواهد شد. برخی از این افراد عنوان کرده‌اند که بعد از گذشت چند ماه هیچ تماسی با آنها گرفته نشده و کسی نیز پاسخگو نیست.

خبرنگار ایسنا برای اطلاع از کم و کیف موضوع به سراغ مدیران شعب این بانک در ایستگاه‌های مترو رفت و موضوع را با آنان در میان گذاشت. پاسخ‌های داده شده حاکی از عدم هماهنگی لازم بین بانک و شهرداری بود.

به گفته آنان، بانک در این ماجرا مقصر نیست بلکه مشکل مربوط به شهرداری است، زیرا پیش از مراجعه فرد برای تحویل کارت مترو، باید نامه‌ای از سوی شهرداری به آدرس فرد متقاضی فرستاده می‌شد مبنی بر مراجعه به بانک به منظور افتتاح حساب و در واقع پس از افتتاح حساب امکان دریافت کارت مترو و بهره‌مندی از خدمات آن امکان‌پذیر است. این در حالی است که افرادی که کارت مترو برایشان صادر نشده است، اذعان می‌کنند که هیچ نامه‌ای از سوی شهرداری به دستشان نرسیده است.

سوالی که مدیران شعب این بانک نیز پاسخی برای آن نداشتند این بود که پس چگونه است پیش از افتتاح حساب، پیامک درخواست مراجعه برای تحویل کارت مترو به تلفن همراه متقاضی ارسال می‌شود، در حالی که هیچ کارتی برای وی صادر نشده است؟! جالب‌تر این‌که پیگیری اینترنتی و پیامکی این افراد با این پاسخ روبه‌رو شده که بلیط مترو برای آنان صادر و تحویل شده است.

به نظر می‌رسد بانک‌ها پیش از تبلیغات وسیع برای جلب مشتری باید ابتدا تمامی جوانب را سنجیده و با اطمینان از آماده بودن زیرساخت‌ها و نبود مشکل اقدام به ارائه خدمات کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
مهرداد
|
Romania
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
7
بنویس کلاه برداری نه ترفند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
8
کلاهبرداری شاخ و دم ندارد...
نظرات بینندگان