arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

بلیت ۹۶ هزار تومانی برای دیزین/ باز هم اسکی ورزش مرفهین نیست؟

طبق اعلام مسئولان این پیست بین المللی،براي فصل جديد، دستگاه‌های بالابر مجموعه دیزین،شامل تله‌کابین‌ها، تله سيژها و تلسکی‌ها، نوسازي و بازسازي شده و مسیرهای اسکی نیز با دستگاه‌های برف‌کوب مهیا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیست اسکی دیزین از فردا یکشنبه ۲۲ آذرماه به صورت آزمایشی افتتاح و ميزبان علاقمندان به ورزش اسكي است.

بلیت ۹۶ هزار تومانی برای دیزین/ باز هم اسکی ورزش مرفهین نیست؟طبق اعلام بهره بردار خصوصی پیست دیزین، این پیست بین المللی از روز یکشنبه ۲۲ آذر به صورت آزمایشی بازگشایی می شود. در حالی که پیش از این مبلغ ۹۰ و ۸۰ هزار تومانی برای بلیت روزهای تعطیل و عادی این پیست اعلام شده بود، اداره ورزش و جوانان استان البرز، مبلغ ۹۶ هزار تومان را به عنوان سقف تعرفه ورودی این پیست در نظر گرفته است. این بالاترین میزان قیمت بلیت این پیست در ادورا گذشته است.

دیزین که یکی از اصلی ترین و بزرگترین پیست های اسکی کشور است و میزبانی های بزرگ مسابقات اسکی کشور را عهده دار می شود خواستگاه بسیاری از علاقه مندان به این رشته در فصل زمستان است و به نظر نمی رسد هزینه کردن چیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان برای اسکی کردن یک نفر در روز (بدون احتساب لوازم و لباس های اسکی) برای همه اقشار قابل اجرا باشد.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان کشور هر ساله سعی دارند مردم را به این باور برسانند که اسکی ورزش مرفهین نیست. اما عملا چنین تصمیم گیری هایی فقط به تعداد تیوپ سواران علاقه مند به اسکی و انحصاری تر شدن این رشته می انجامد. چرا که تامین هزینه یک روز اسکی برای یک خانواده ۴ نفره با احتساب یک غذا و نوشیدنی معمولی و با فرض اینکه لباس و تجهیزات کامل را هم خودشان داشته باشند چیزی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان می شود!

اگرچه بهره بردار پیست دیزین در نظر دارد به منظور رفاه حال اسکی بازان ، تخفیف ویژه ای در نظر بگیرد ولی نهایتا این میزان به همان ۸۰ هزار تومان بازمی گردد که آن هم تفاوت چندانی نخواهد داشت. قرار است مبلغ نهایی بلیت دیزین، بزودی اعلام شود.

طبق اعلام مسئولان این پیست بین المللی،براي فصل جديد، دستگاه‌های بالابر مجموعه دیزین،شامل تله‌کابین‌ها، تله سيژها و تلسکی‌ها، نوسازي و بازسازي شده و مسیرهای اسکی نیز با دستگاه‌های برف‌کوب مهیا شده است. 

گفتنی است جاده بالاي ديزين در حال حاضر مسدود بوده ولی تلاش از سوي مسئولان ذيربط براي بازگشايي اين جاده در حال انجام است. 

منبع: مهر
نظرات بینندگان