arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

سقوط آزاد قیمت نفت در بازارهای جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاملات امروز بازار جهانی نفت با تداوم روند کاهشی قیمت نفت همراه بود و ارزش برنت و نفت خام آمریکا در روز گذشته (جمعه )، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، پنج درصد و طی هفته گذشته 12 درصد افت داشت.

به گزارش انتخاب؛ از پایگاه خبری بلومبرگ؛ نفت خام آمریکا برای نخستین بار از فوریه (12 بهمن تا 10 اسفند ) 2009 در کانال 35 دلاری فروخته شد و این نوع نفت با 1.14 دلار کاهش، بشکه ای 35.93 دلار فروخته شد.

ش از این نفت خام آمریکا در دوران بحران مالی در دسامبر ( 10 آذر تا 9 دی ) سال 2008 هر بشکه 32.40 دلار معامله شده بود.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 46 سنت کاهش در قیمت نسبت 36.3 دلار ، داد و ستد شد.

براساس این گزارش ،کاهش پنج درصدی قیمت نفت خام در روز گذشته، هر بشکه نفت برنت 39.1 دلار در بازار جهانی به فروش رسید؛ در حالی که سال گذشته این دو نوع نفت هر بشکه نزدیک به 60 دلار معامله شد و اوایل تابستان 2014 نیز بیش از 100 دلار بفروش رسید.

نفت برنت در زمان بحران اقتصادی 36.20 دلار فروخته شده بود و چنانچه قیمت نفت برنت در هفته های آتی کمتر از این سطح سقوط کند، این قیمت کمترین رقم از نیمه سال 2004 خواهد بود.

برپایه این گزارش ، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی در روز گذشته پنج درصد و در هفته گذشته 12 درصد سقوط کرد و هر بشکه 37.93 دلار فروخته شد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک) اعلام کرد : هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز جمعه در بازار بین المللی انرژی 34.69 دلار قیمت داشت و در واقع به پایین ترین سطح خود رسید.

برخی تحلیلگران معتقدند؛ پس از اینکه آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که فزونی عرضه جهانی نفت در سال آینده می تواند بدتر شود، قیمت نفت سقوط کرد و پیرامون کمترین رقم 11 سال گذشته نوسان داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان