arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۳۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

در تظاهرات بزرگ مردم بغداد علیه ترکیه چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ده ها هزار تن ازنیروهای الحشد الشعبی و طرفداران گروه های مقاومت اسلامی عراق، بعدازظهر شنبه باتجمع درمرکز بغداد، حضور نظامی ترکیه در خاک کشورشان را محکوم کردند و هادی العامری رئیس هیات الحشدالشعبی و دبیرکل سازمان بدر درسخنانی در جمع آنان از ترکیه خواست هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کند.

 در این تجمع بزرگ که در میدان التحریر بغداد در مرکز این شهر برگزار شد، جوانان عراقی دسته دسته خود را به محل تجمع رساندند و یکپارچه علیه آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور شعار دادند.

هادی العامری که به همراه برخی شخصیت های عراقی ازجمله نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق در جایگاه سخنران قرار گرفته بود، خطاب به جوانان خشمگین عراقی وعده کرد که مقاومت اسلامی با هر نیروی خارجی که چشم به خاک عراق داشته باشد ، مقابله خواهد کرد.

وی تاکید کرد که مقاومت اسلامی بر مواضع خود مبنی بر مخالفت با هرگونه حضور نیروی خارجی درسرزمین مقدس عراق پایبند خواهد ماند و در برابر هر طرحی که حاکمیت، وحدت و کرامت عراق را هدف بگیرد، مقابله خواهد کرد.

العامری با ستایش از موضع مرجعیت در خصوص استقرار نیروهای نظامی ترکیه در اطراف موصل ، از آنکارا خواست هرچه سریعتر نیروهای خود را از خاک عراق خارج کند.

براساس این گزارش بسیاری از تجمع کنندگان با لباس های رزم و خاکی خود در میدان التحریر بغداد حاضر شدند و پلاکاردهایی در محکومیت سیاست های آمریکا و دخالت های رژیم های منطقه ای با هدف تجزیه و تقسیم عراق حمل کردند.

در این تجمع بسیاری از شخصیت های عراقی از جمله نمایندگان پارلمان عراق نیز حضور داشتند و رزاق الحیدری در جریان مشارکت در این تجمع  گفت امیدوار است دولت ترکیه به حاکمیت عراق احترام گذاشته و هرچه زودتر خاک عراق را ترک کند.

وی دست های پنهان آمریکایی ها را در پشت همه بحران ها از جمله بحران اخیر دانست و در عین حال گفت تظاهرات امروز پیامی برای همه بازیگران منطقه ای است به این معنا که ملت عراق در برابر این طرح ها خواهد ایستاد.

روابط عراق و ترکیه از هنگام ورود بیش از هزار و 200 نظامی ارتش ترکیه به اطراف موصل دراستان نینوای عراق در هفته گذشته روبه تیرگی گذاشته است و بغداد امروز شنبه اعلام کرد که رسما از آنکارا به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

دولت ترکیه در پاسخ به درخواست های مکرر دولت عراق مبنی بر خروج از شمال عراق، اعلام کرده که نیروهایش را از این منطقه خارج نخواهد کرد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: پارلمان ، تظاهرات ، بحران ، موصل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
2
10
به ترکیه باید بگویند که نفت برای بعضی ها تفع اقتصادی دارد ولی برای بعضی ها آتش میشه و میسوزنه هرچی داشته باشن
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
3
11
چه عجب مردم بغداد یه تکون خوردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
3
4
باید زودتر از اینها تظاهرات میکرد ن تا ترکیه جرات نکنه جا خوش کنه
نظرات بینندگان