arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

رونمایی از سامانه موشکی صرخه-3 یمن/شوکه‌شدن متجاوزان سعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سامانه موشکی جدید ساخت این کشور موسوم به صرخه-3 را رونمایی کردند.

به گزارش انتخاب و به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، موشک جدید صرخه-3 در دویست و شصت و دومین روز تجاوز به یمن رونمایی شد. گزارشگر المسیره گفت رژیم سعودی و جهانیان دریافتند یمنی که از همه طرف به محاصره در آمده، محاصره اش را به گونه ای که به فکر آنها نیز خطور نمی کند شکسته است.

موشک صرخه-3ساخت یمن است و موشکهای پاتریوت آمریکا با همه امکاناتش نه می توانند این موشک یمنی را رهگیری و سرنگون کنند و نه قادرند تا در هوا هدف قرار دهند. این تحول کیفی در صنایع نظامی یمن باعث شوکه شدن متجاوزان به یمن شده است به خصوص آنکه همزمان با مذاکرات ژنو دو رونمایی می شود و این رونمایی نیز پیامهای متعددی دارد.

برد موشک صرخه-3 ، بیست کیلومتر است و سه متر طول دارد و وزن کلی آن نیز 150 کیلو است. طول کلاهک جنگی آن 60 سانتیمتر است و وزن کلاهک آن نیز 50 کیلوگرم است. این موشک از قدرت انفجاری بالایی برخوردار است و با دقت بسیار زیاد نیز به هدف اصابت می کند.

گزارشگر گفت تا این لحظه فقط بخشی از سامانه های موشکی یمنی رونمایی شده که نجم الثاقب و زلزال و صرخه از جمله آنهاست. صهیونیستها از این وضع نگران هستند و از خطرناکی این تحول شتابان باخبرند.
نظرات بینندگان