arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

مغز متفکر انفجارهای انتحاری لبنان بازداشت شد+ عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مغز متفکر انفجارهای انتحاری لبنان بازداشت شدنیروهای ضربت شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان، عصر شنبه در منطقه القبه شهر طرابلش در شمال لبنان،« بلال البقار» مغز متفکر و از برنامه ریزان اصلی انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت را بازداشت کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری العهد، نیروهای امنیتی لبنان در ادامه موفقیت های امنیتی خود و بعداز چند هفته رصد و کنترل دقیق مستمر و در یک عملیات پیچیده موفق شدند ، بلال البقار را بازداشت کنند.
 
گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت انفجارهای انتحاری منطقه برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت را که به شهادت 44 انسان بی گناه و زخمی شدن بیش از 240 تن دیگر منجر شد، برعهده گرفت.
 
نیروهای امنیت عمومی و داخلی لبنان پیشتر موفق شده بودند تعداد زیادی از اعضای باند داعشی مجری انجفارهای انتحاری برج البراجنه از جمله حامی مالی این باند را بازداشت کنند.
 
العهد نوشت: بلال البقار با شیخ وهابی تروریست احمدالاسیر روابطی قوی داشته و به ویژه در انفجارهای انتحاری برج البراجنه نقش طراحی و برنامه ریزی و لوجستیک داشته است.
 
شیخ وهابی و فراری احمدالاسیر هنگام ترک لبنان با وجود تغییر چهره توسط نیروهای امنیت عمومی در فروگاه بین المللی بیروت بازداشت شده است.
 
بلال البقار درچند عملیات تروریستی دیگر از جمله حمله به پایگاه های نظامی در مناطق مختلف طرابلس در شمال لبنان دست داشته است.
 
وی همچنین با صطام الشتیوی (تبعه سوریه) یک تروریست تکفیری خطرناک و طراح انفجارهای تروریستی در لبنان که اکنون با حمایت گروه های مسلح تروریستی در بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه به سر می برد، ارتباط داشته است.
 
البقار بارها فضل شاکر تروریست تکفیری ، خواننده لبنانی و دوست نزدیک شیخ وهابی احمد الاسیر را بارها بین طرابلس (شمال لبنان) و صیدا (جنوب لبنان) به همراه سلاح منتقل کرده و با همکاری یکدیگر درعملیات تروریستی علیه نیروهای ارتش لبنان دست داشته اند.
 
فضل شاکر همچنان فراری است و گفته می شود در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا درجنوب لبنان به سرمی برد.
 
این تروریست تکفیری باندهایی مسلح را برای شرکت در درگیری های در مناطق باب التبانه و بازارهای قدیمی شهر طرابلس تشکیل داده و به تشویق جوانان برای پیوستن به شیخ احمدالاسیر و دفاع از او مبادرت می کرده است.
 
وی مبلغ 15 میلیون لیره لبنانی 15 میلیون لیره لبنانی برای حفاظت از شیخ وهابی احمدالاسیر قبل از بازداشت و هنگام حضور در خانه یکی از شیوخ معروف سلفی لبنان دریافت کرده است.
هر 1500 لیره لبنان معادل یک دلار است.
 
البقار بارها در فیلم های منتشر شده در کنار الاسیر وفضل شاکر هنگام تحولات امنیتی در شهر صیدا در جنوب لبنان دیده شده است و نام او در فهرست عناصر تروریستی تکفیری فراری تحت تعقیب در پرونده انفجارهای انتحاری برج البراجنه قرار داشت.
 
وی متهم است که انتحاری های کم سن و سال را برای اقدامات تروریستی جذب ، آماده و تجهیز می کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان