arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

زمان آغاز جمع آوری مردان کارتن خواب از سطح شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از حل نواقص و مشکلات کمپ شفق خبر داد و گفت:‌ با راه‌اندازی مرکز خاورشهر جمع آوری مردان کارتن خواب از سطح شهر و ساماندهی آنها در هفته جاری انجام می‌شود.

رحمت اله حافظی در جلسه امروز یکشنبه شورای شهر تهران ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول درباره زنان کارتن خواب، افزود: بر اساس اطلاعات واصله از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اقدامات موثری در زمینه جمع آوری زنان کارتن خواب از سطح شهر تهران صورت گرفته است که می توان به جمع آوری حدود 450 نفر از این افراد از سطح شهر تهران و ساماندهی در مراکز متعدد طی هفته گذشته اشاره کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نواقص و مشکلات کمپ شفق مرتفع شده است، افزود: زنان کارتن خواب جمع آوری شده در مجموعه شفق اسکان یافتند. البته 100 نفر از این افراد اعتیاد نداشتند که به مددسراها منتقل شدند و مددسراهای موجود در سه نوبت این افراد را پذیرا هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: 18 نفر از افراد جمع آوری شده دوجنسیتی هستند که به بهزیستی معرفی شدند و مقدمات نگهداری از این افراد فراهم شده است، البته انتظار داریم سازمان بهزیستی نسبت به درمان آنها نیز اقدام لازم را انجام دهد.

حافظی با اشاره به راه اندازی مرکز اتحاد در منطقه 4 شهر تهران در آینده نزدیک، گفت: مرکز سعیدآباد نیز بزودی مجوز ماده 16 را کسب خواهد کرد. همچنین مرکز خاورشهر نیز برای جمع آوری مردان کارتن خواب و ساماندهی آنها آماده شده است و در هفته جاری جمع آوری مردان کارتن خواب نیز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه استاندارهای ملی و بین المللی است، تاکید کرد: این استانداردها بر حسب شرایط موجود تعریف و به کار گرفته می شود. یکی از مشکلات، تعریف استانداردها توسط وزارت بهداشت درباره مراکز مرتبط با ترک اعتیاد و کمپ‌های نگهداری است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: شاید در حال حاضر دسترسی به سطح استانداردهای بین المللی وجود نداشته باشد، اما از وزارت بهداشت انتظار همکاری بیشتری وجود دارد تا برای دستیابی مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد به استانداردهای ملی در فاز اول فرصت چندمرحله ای تعریف کند تا مراکز و کمپ ها با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت به این استانداردها دست یابند.

وی از اقدامات سازمان‌های مرتبط در حوزه اعتیاد و افراد کارتن خواب از جمله ناجا، قوه قضائیه، وزارت بهداشت، وزارت کشور، سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران تشکر کرد.

حافظی همچنین در این جلسه درباره تخصیص اعتبار برای احداث و تجهیز بوستان یاس نیز گفت: مبلغ 98 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته است. منطقه 4 شهرداری جزئیات سهم 30 میلیارد تومانی خود را به شورا ارائه کرده است، ولی هنوز از جزئیات هزینه های مرتبط با سازمان پارکها و فضای سبز و منطقه یک اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، وی با بیان اینکه برای تامین 98 میلیارد تومان اعتبار مورد درخواست شهرداری باید مشخص شود از چه کدپروژه ای و چه مبلغی برداشت می شود، تاکید کرد: نباید اتفاق انتهای سال 92 در بخش مترو تکرار شود یعنی با مصوبه شورا که برای جابجایی در ردیف مترو صادر شده بود به جای اینکه شهرداری منابعی به مترو تزریق کند چند صد میلیارد تومان از منابع مترو صرف پروژه های دیگر شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
بعد مدتی باز بر میگردند.
نظرات بینندگان