arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

تیراندازی ناوچه روسی به کشتی ترکیه ای + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یکی از ناوچه های روسی مستقر در دریای اژه برای دور کردن کشتی ترکیه ای مجبور به تیراندازی شد.

به دنبال نزدیک شدن کشتی ترکیه ای به ناوچه روسی در دریای اژه،  وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی ترکیه در مسکو را فراخواند.

آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد کشتی روسی پس از بی توجهی کشتی ترکیه ای به هشدارها، ناچار به تیراندازی به قصد اخطار شده است.

کشتی ترکیه ای، ظاهرا نظامی نبوده و بدون اسم و مشخصات تا 500 متری ناوچه روسی نزدیک شده بود.

پس از سرنگونی دردسرساز جنگنده سوخو 24 روسی در خاک سوریه، کشتی های روسی بر خلاف رویه معمول، از برافراشتن پرچم کشور میزبان هنگام عبور از آبهای سرزمینی ترکیه خودداری می کنند.

تیراندازی ناوچه روسی به کشتی ترکیه ای + تصاویر


تیراندازی ناوچه روسی به کشتی ترکیه ای + تصاویر


گفته می شود کشتی روسی، همان ناو "سزار کانیکوف" است که یکشنبه هفته قبل هنگام عبور از تنگه بُسفر باعث خشم و اعتراض مقامات ترکیه ای شد.

یکشنبه 15 آذرماه رسانه های ترکیه ای عکسی از این کشتی روسی منتشر کردند که روی عرشه آن، یک سرباز روسی با موشک دوش‌پرتاب ضدهوایی دیده می شد.
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در واکنش به انتشار این تصویر، به خبرنگاران گفت: نحوه عبور کشتی های جنگی از تنگه بسفر، بر اساس پیمان مونترو مشخص شده است و ما آنچه را سرباز روسی هنگام عبور از بسفر در دست دارد، به عنوان یک «تهدید احتمالی» در نظر می گیریم و این حادثه را یک اقدام تحریک آمیز می دانیم»!

این موشک انداز دوش پرتاب، از همان نوع موشکی است که قطر و عربستان صدها قبضه از آن را خریده اند، اما به تعداد زیاد در دستان تروریست های تکفیری در سوریه و عراق دیده می شود.




منبع: شبکه خبر

نظرات بینندگان