arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

استقرار مامورین اسکی سوار پلیس پایتخت در پیست های اسکی/هدف: مقابله با جرایم اخلاقی، کشف حجاب و...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران نوشت: رییس پلیس پایتخت از حضور مستمر و فعال تیم های اسکی پلیس کوهستان در محورهای کوهستانی تهران خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به حضور پلیس اسکی سوار در ارتفاعات مختلف شهر تهران گفت:" هدف از این اقدام پوشش انتظامی و خدمات رسانی به شهروندان در سال جاری است.

این مقام انتظامی افزود:" به منظور برقراری نظم، نظارت بر اماکن عمومی و رستوران‌های کوهستانی، کمک به مصدومان و جلوگیری از بروز جرائم اخلاقی و اجتماعی پلیس های اسکی سوار در ارتفاعات برفگیر و پیست‌های اسکی اطراف تهران نظیر شمشک،دربند سر و توچال مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه پلیس کوهستان در نظر دارد از بروز هر نوع ناامنی در این مناطق جلوگیری کند و به لطف خداوند توانسته در اجرای ماموریت‌های خود اقدامات مفید و نتایج خوبی را رقم بزند،خاطرنشان کرد:" ماموران با حضور مستمر خود در حاشیه پایتخت توانسته اند تا اندازه زیادی وقوع سرقت و زورگیری، درگیری و مزاحمت، کشف حجاب و استعمال مواد مخدر را کاهش دهند و امروز ما شاهد تامین امنیت مطلوبی در مناطق کوهستانی حاشیه تهران بزرگ هستیم.

فرمانده پلیس پایتخت با اشاره به تجهیزات تحت اختیار پلیس های کوهستان گفت:پس از راه‌اندازی این پلیس در پایتخت بالتبع باید با توجه به شرایط محل ماموریتی این پلیس، تجهیزات خاص برای این پلیس در نظر گرفته می‌شد که موتورسیکلت‌های مخصوص کوهستان، موتورهای چهارچرخ و تجهیزات اسکی برای فصول سرد و برفی از جمله این تجهیزات است.
او درباره لباس خاص طراحی شده برای پلیس کوهستان گفت:" شرایط ماموریتی این یگان، طراحی لباس خاصی را برای ماموران پلیس کوهستان و اسکی ایجاب می‌کرد؛ لذا در طراحی لباس خاص پلیس اسکی و کوهستان سعی شده است تا با شرایط محیطی و ماموریتی این یگان و همچنین برودت هوای محیطی ماموریت‌های این پلیس، تمامی فاکتورهای محیطی و پلیسی به کار گرفته شود؛ از سوی دیگر سعی شده است تا لباس ماموران پلیس کوهستان نشان دهنده و متمایز کننده ماموران این یگان باشد و مشخصات و نشانه‌های پلیسی را دارا باشد.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد:" با توجه به این‌که فضای ماموریت‌های پلیس اسکی سوار، مناطق کوهستانی و تفرجگاه‌های ویژه اسکی اطراف پایتخت است و خانواده‌ها از حضور در این مناطق استقبال خوبی به عمل آورده‌اند، نیاز به بهره‌گیری از پلیس زن در قالب پلیس کوهستان و پلیس اسکی احساس می‌شد؛ از این رو تعدادی از ماموران پلیس زن نیز با اخذ آموزش‌های اسکی، در قالب پلیس در پیست اسکی مستقرند تا به همراه دیگر ماموران با مصادیق ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی نظیرکشف حجاب،بدپوششی،مزاحمت نوامیس،آلودگی صوتی و دیگر جرایم اخلاقی برخورد کنند و به ارائه خدمات انتظامی به شهروندان همت گمارند.
نظرات بینندگان