arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
گزارش بی بی سی از آخرین وضعیت جنگ در لیبی؛

تنگ شدن حلقه فشارها بر گردن قذافی

خبرنگار شبکه بی بی سی در شهر بنغازی لیبی گفت:باتوجه به حملات شب گذشته ناتو به یکی از مقرهای معمر قذافی، رهبر لیبی می توان گفت فشارها بر قذافی افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه بی بی سی تصریح کرد حلقه فشارها بر گردن دیکتاتور لیبی تنگ تر می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از بی بی سی ، پیتر بایلس خبرنگار شبکه در شهر بنغازی لیبی گفت:باتوجه به حملات شب گذشته ناتو به یکی از مقرهای معمر قذافی، رهبر لیبی می توان گفت فشارها بر قذافی افزایش یافته است.

حمله شب گذشته ، اقدامی مستقیم برضد قذافی بود.هواپیماهای بدون سرنشین امریکا نیز برای نخستین بار در لیبی به کار گرفته شده اند.

به نظر می رسد مرحله جدیدی در حملات هوایی ناتو برضد قذافی اغاز شده است.سخنگوی مخالفان قذافی از اقدام ناتو در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات در لیبی برضد قذافی استقبال کرده است.

اما در عرصه عملیات زمینی ، هیچ تغییری در لیبی رخ نداده است. در شهر محاصره شده مصراته، درگیری ها به شدت ادامه دارد. نیروهای تحت امر معمر قذافی همچنان به گلوله باران شهر مصراته ادامه می دهند. دارو و تجهیزات پزشکی در این شهر بسیار کم است.

در مصراته ، هیچ مکان امنی وجود ندارد. خبرنگار شبکه در ادامه افزود:هنوز مصراته در محاصره به سر می برد.

باوجود انکه مخالفان قذافی توانسته اند نیروهای تحت امر وی را در شهر مصراته به عقب برانند، این شهر همچنان در حلقه محاصره قرار دارد.

هیچ گونه تلاش در زمینه رایزنی با مخالفان در شهر مصراته برای پایان بخشیدن به محاصره این شهر صورت نمی پذیرد.

اوضاع در مصراته بسیار بغرنج است.

به نظر می رسد سرهنگ قذافی مصمم است شهر مصراته را ویران کند.
برچسب ها: قذافی
نظرات بینندگان