arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

لغو مصوبه مجوز تشکیل شورای بازنگری نظامات برنامه‌ریزی شهرتهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در دویست چهارمین جلسه شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر تهران به لغو مصوبه مجوز تشکیل شورای بازنگری اصلاح وهماهنگی نظامات برنامه ریزی و اجرایی شهرداری تهران رای دادند.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در توضیح طرح مذکور با اشاره به اینکه نظارت بر مدیریت شهر تهران از وظایف شورای شهر است گفت: براساس مفاد مصوبه ذکر شده هدف از تشکیل شورای بازنگری، بازنگری نظام مالی واجرایی شهرداری تهران است که قطعا از امور اجرایی محسوب می شود که از حیطه و اختیارات شهرداری است.

وی افزود: همچنین تشکیل چنین شورایی با ترکیب فعلی علاوه بر اینکه موجب فاصله گرفتن شورای شهر از وظیفه و نقش اصلی خود که همانند نظارت است می شود موجب اخلال در جریان اجرایی اراده امور توسط شهرداری نیز خواهد شد.

وی افزود: بنابراین کمیسیون نظارت و حقوقی پیش بینی حذف این مصوبه را دارد که در پایان این پیش بینی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در ادامه جلسه همچنین لایحه معرفی آقایان احمد صادقی رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران و پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی شهرداری تهران به منظور عضویت در شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران مطرح و به تصویب اعضای شورا رسید.

در این جلسه همچنین سه نفر کارشناس قرآنی برای عضویت در کمیته برنامه ریزی و نظارت و نظارت مصوبه الزام شهرداری تهران به حمایت از اجرای برنامه ریزی ها و فعالیت قرآنی مطرح شد که بر اساس پیش بینی کمیسیون فرهنگی شورا به اقایان مجتبی شاکری، مرتضی طلای از اعضای شورا و نیز حجت الاسلام نیک نژاد رئیس تبلیغات اسلامی استان تهران معرفی شدند و پس از بحث و بررسی به تصویب اعضا شورا رسید.

بر اساس این گزارش در جریان برگزاری دویست و چهاردهمین جلسه شورا، نماینده ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت ساز مانهای مردم نهاد شهر تهران جهت عضویت در کمیته سیاست گذاری بند ماده دوم مصوبه الزام شهرداری تهران به تشکیل کمیته سیاست گذاری تملک مرمت و بهر ه برداری از اماکن دارای قدمت تاریخی و هویت فرهنگی از شهر تهران انتخاب شد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان