arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

حمله ارتش نیجریه به محل سکونت شیخ زکزاکی/ کشتار شیعیان در «زاریا»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری از شهادت نزدیک به ۵۰ نفر از شیعیان نیجریه در جریان یورش نظامیان این کشور به منزل رهبر شیعیان این کشور خبر می دهند.

به گزارش انتخاب؛  به نقل از روزنامه آنلاین لیدرشیپ نیجریه، در پی محاصره منزل مسکونی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» توسط ارتش این کشور درگیری های سنگینی در اواخر شب گذشته تا بامداد امروز در اطراف منزل وی بین نیروهای ارتش و اعضای جنبش اسلامی نیجریه موسوم به جنبش شیعیان صورت گرفته است.

گزارش های رسیده توسط دیگر منابع خبری اوضاع را در این منطقه وخیم اعلام کرده و منابع میدانی از شهادت نزدیک به ۵۰ نفر از شیعیان خبر داده اند که محافظان شیخ زکزاکی و برخی دیگر از رهبران این جنبش جزو شهدا می باشند. با این وجود هنوز خبر دقیقی از آمار کشته ها و زخمی های این یورش وحشیانه منتشر نشده است.

بنا بر برخی گزارش های رسیده در این درگیری ها فقط زنان و کودکان که در شهر زاریا محل سکونت شیخ زکزاکی پناه گرفته اند به شهادت نرسیده اند.

منابع نزدیک به ارتش نیجریه مدعی شده اند که علت محاصره منزل رهبر شیعیان نیجریه تلاش نافرجام یکی از اعضای جنبش اسلامی برای ترور رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور بوده است، این در حالی است که سال گذشته هم نیروهای مسلح نیجریه با حمله به مراسم روز قدس در این کشور سه پسر شیخ زکزاکی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

منبع: مهر
برچسب ها: شیخ ، نیجریه ، ارتش ، شیعیان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
3
باز هم پای وهابی ها و عربستان در میان است.و سردستشونم داعشیهای مزدوروناتو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
1
علت ؟
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
1
چرا؟؟؟؟به چه دلیل؟؟
نظرات بینندگان