arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

اسطوره دروازه‌بانی انگلیس سرطان کبد دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوردن بنکس اعتراف کرد مدتی است از سرطان کبد رنج می‌برد و تلاش می‌کند تا دوره درمان خود را به خوبی پیش ببرد.

در تاریخ فوتبال انگلیس نام دو دروازه‌بان بزرگ به چشم می‌خورد؛ پیتر شیلتون که هنرنمایی‌هایش در دهه 80 از یاد علاقه مندان نرفته و دیگری گوردن بنکس که قبل تر از شیلتون در جام جهانی 1966 درخشید و با این تیم قهرمان جهان شد و مدت زیادی از قفس توری انگلیس مراقبت کرد. او حتی زمانی که یک چشم خود را نیز از دست داد از دروازه بانی دل نکند.

گوردن بنکس که همه او را با مهار تاریخی‌اش برابر ضربه پله که از آن به عنوان مهار قرن نام برده شده، می‌شناسند عنوان کرد مدتی است سرطان کبد دارد تا بعد از یوهان کرایف دومین بازیکن بزرگ فوتبال هم بیماری سرطان خود را رسانه ای کند. او اعلام کرد که در حال درمان این بیماری است و امیدوار است بتواند به زودی بر آن غلبه کند. البته هنوز مشخص نشده که شرایط بیماری او در چه مرحله ای قرار دارد.

او در گفت‌وگو با میرور درباره مهار ضربه پله در جام جهانی 66 گفت: واقعا برای من افتخار است که عضوی از تیم قهرمان جهانی در سال 66 بودم و توانستم آن ضربه پله را مهار کنم، به من برای مبارزه با بیماری نیرو می‌بخشد. قهرمانی در جام جهانی یک رویا بود که آن سال به تحقق پیوست. سیو من برابر پله نیز به اندازه کافی معروف شده است. مردم هنوز از آن ضربه و مهار من حرف می‌زنند و خودم هم زیاد به آن فکر می‌کنم. اگر توانستم آن ضربه را مقابل بهترین بازیکن جهان مهار کنم، پس می‌توانم در نبرد با بیماری هم پیروز شوم. خاطره آن روزها به من کمک می‌کند. امیدوارم به بقیه هم کمک کند تا تحت تاثیر قرار بگیرند.

ده سال پیش او یک کلیه‌اش را به دلیل سرطان از دست داد. دکترها هشدار داده‌اند که اگر بیماری با همین سرعت پیشرفت کند مجبور به برداشتن کلیه دوم خواهند شد. او که تاول‌های بسیاری روی بدن خود دارد، می‌داند که باز هم وزن کم می‌کند.

او درباره این موضوع گفت: از شرایط بدنی خودم آگاهی دارم. مشکل کلیه را به عنوان یکی از مشکل‌های زندگی در نظر می‌گیرم. جنگیدن کار دشواری است. دکترها به من گفته‌اند که باید عادی رفتار کنم. امیدوارم داروها عمل کنند. ده سال پیش بود که یک کلیه‌ام را از دست دادم و حالا بعد از درد زیاد به دکتر رفتم و آنها به من گفتند که سرطان دارم و حالا هر چه در توان دارم با حمایت خانواده‌ام برای شکست سرطان به کار می گیرم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان